تصفیه‌ی ده‌ها قریه در بلخ از وجود مخالفان مسلح

در جریان عملیات تصفیوی نیروهای زمینی و هوایی ولایت بلخ در ولسوالی های زاری و کشندی ولایت بلخ که از چند روز به اینسو ادامه دارد ۷ عضو گروه طالبان کشته و ۱۹ تن دیگر آنان بازداشت شدند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” عطامحمد نور سرپرست ولایت بلخ که رهبری این عملیات را ادامه دارد میگوید یک دیپوی مهمات و سلاح های سبک و سنگین مخالفین نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

نور میگوید عملیات نظامی برای پاکسازی دره های واقع در جنوب و جنوب غرب بلخ تا تصفیه کامل منطقه تا ۲۰ حوت ادامه خواهد داشت. سرپرست ولایت بلخ همچنان به همکاری مردم در جلوگیری از نفوذ گروه های مخالف دولت در ولسوالی های ولایت بلخ تأکید دارد.

نیروهای امنیتی بلخ به رهبری عطامحمد نور سرپرست ولایت بلخ در ۲۴ ساعت گذشته عملیاتی نظامی را برای مصئونیت جشن نوروز و سال نو در بخش های ناامن و زیر تهدید این ولایت آغاز کرده اند.

این عملیات زیر نام خورشید ۲۱ در بخش های از ولسوالی های زاری و کشنده مناطق همرز با ولایت سرپل و مناطق دور افتاده از شهر مزارشریف راه اندازی شده است. به گفته مسوولان امنیتی بلخ در نخستین روز این عملیات ۵ مخالف مسلح دولت کشته شده و ۷ تن دیگر آنان دستگیر شده و ۴ نیروی امنیتی نیز در زد و خورد ها زخمی شده اند.

مسوولان امنیتی بلخ می گویند که عملیات جریان دارد و تاکنون قریه جات خوریه، شاتو، خرپریده، ده یک و مرزایی تونج از مربوطات ولسوالی کشنده تصفیه شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *