سوء قصد ناکام علیه جان سر پرست ریاست امنیت ملی کشور

دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی کشور اعلام کرده مردی که قصد داشت به خانه مسعود اندرابی، سرپرست این اداره حمله کند، از پا درآمده است.

دفتر مطبوعاتی امنیت ملی به رسانه ها گفته که این فرد مسلح تا دوصد متری خانه آقای اندرابی واقع در محله “شش‌درک” در مرکز شهر کابل نزدیک شده بود.

یک منبع دفتر رسانه‌ای امنیت ملی که با بی‌بی‌سی صحبت می‌کرد، گفت که مهاجم پیاده بود و پیش از آن که شناسایی شود، گزارش‌هایی در مورد او به این اداره رسیده بود.

این منبع گفت در زمانی که این فرد هدف شلیک محافظان سرپرست اداره امنیت ملی قرار گرفت، آقای اندرانی در خانه خود بود و به او و هیچ کس دیگری آسیبی نرسیده است.

محمد مسعود اندرابی در ۲۰ ماه قوس به دنبال استعفای رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی به عنوان سرست این اداره تعیین شد.

آقای اندرابی پیش از آن معاون عملیاتی اداره امنیت ملی بود و در گذشته در دفتر برنامه توسعه سازمان ملل متحد در افغانستان کار کرده بود.

پس از آغاز به کار آقای اندرابی در سمت سرپرست اداره امنیت ملی، این نخستین بار است که از سوءقصد به جان او گزارش می‌شود.

پیش از تایید این خبر از سوی دفتر مطبوعاتی امنیت ملی، پلیس کابل وقوع سوءقصد به جان آقای اندرابی را تکذیب کرده و گفته بود که یک مامور امنیتی سلاحش را آزمایش می‌کرده و سوءقصدی در کار نبوده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *