ملا رسول باز داشت شد

روزنامه‌های پاکستانی از بازداشت ملا محمد رسول رهبر شاخه منشعب شده گروه تروریستی طالبان توسط مقام‌های پاکستانی خبر داده‌اند. او در ماه نوامبر به عنوان رهبر شاخه انشعابی طالبان تعیین شده بود.
به نقل از دویچه‌وله، روزنامه «اکسپرس تربیون» پاکستان به نقل از دو عضو برجسته طالبان گزارش داده است که ملا محمد رسول در نتیجه جنگ با شاخه ملا منصور از جنوب افغانستان متواری شده و در پاکستان بازداشت شده است.
پس از افشا شدن مرگ ملا عمر رهبر پیشین طالبان و تعیین ملا اختر محمد منصور به حیث رهبر جدید این گروه، شماری از اعضای طالبان که از تعیین ملا منصور ناراضی بودند شاخه جدیدی را تشکیل داده و ملا رسول را رهبر خود اعلام کردند.
از تابستان سال گذشته به این سو همواره درگیری‌هایی خونباری میان این دو شاخه گروه تروریستی طالبان در نقاط مختلف افغانستان صورت گرفته است.
همچنین روزنامه «پاکستان تودی» نیز به نقل از دو منبع طالبان از بازداشت شدن ملا رسول گزارش داده است. اما این روزنامه‌ها از این منابع نام نبرده‌اند.
منابع طالبان مشخص نکرده‌اند که ملا رسول چه زمانی بازداشت شده و فعلا در کجا نگهداری می‌شود. مقام‌های حکومت‌های افغانستان و پاکستان نیز تا حالا در این زمینه ابراز نظر نکرده‌اند.
پاکستان بخشی از گروه چهارجانبه‌ای است که قرار است گروه طالبان را به میز مذاکره بیاورد. گروه ملا رسول مانند شاخه دیگر طالبان در گذشته هر گونه مذاکره با حکومت افغانستان را رد کرده است.
مقام‌های پاکستانی اخیرا اعتراف کرده بودند که رهبری طالبان در آن کشور به سر می‌برند. این مقام‌ها گفته بودند که از این مساله به عنوان یک هربه فشار استفاده می‌کنند تا آن‌ها را به مذاکره با حکومت افغانستان وادار کنند. اما اندکی بعد از این اظهارات مقامات پاکستانی، گروه طالبان اشتراک در گفتگوی صلح را رد کردند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *