اندرابی از تشدید درگیری‌ها در تابستان سال پیشِ رو گفت

مسعود اندرابی که  امروز در مجلس نمایندگان کشور حضور داشت به نمایندگان مردم در مجلس گفت شورشیان طالبان در تابستان به خشونت های خود ادامه خواهند داد زیرا این شورشیان توسط سازمان استخباراتی پاکستان حمایت و تشویق می شوند تا خشونت ها را در کشور افزایش دهند و مناطق بیشتری را به کنترل خود بگیرند.

آقای اندرابی افزود دشمنان مردم افغانستان سال گذشته توسط خشونت های پی هم خود و با توجه به اوضاع سیاسی افغانستان امید بیشتری به پیروزیشان داشتند.

وی افزود حملات و خشونت های طالبان اما با پاسخ قاطع و به موقع نیروهای امنیتی کشور مواجه شد و این شورشیان نتوانستند دستاوردهای استراتژیکی داشته باشند.

آقای اندرابی در حالی این سخنان را مطرح می کند که وی اولین مقام بلند پایه کشوری نیست که از مداخلات پاکستان در امور داخلی کشور انتقاد می کند.

بسیاری از مقامات بلند پایه کشور مدت هاست پاکستان و بخصوص سازمان استخباراتی این کشور را متهم به مداخله در امور داخلی کشور و حمایت از گروه های مسلح مخالف دولت می کنند.

مقامات کشور همچنین می گویند که این کشور به گروه های مختلف شورشی از جمله طالبان و شبکه تروریستی حقانی در خاک خود پناهگاه می دهد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *