اتریش به روی اکثر مهاجرین افغانی، آغوش باز می‌کند

برگیتا، سفیر غیر مقیم اتریش در کابل در دیدار با وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان گفته است، از میان ۲۵ هزار پناهجوی افغان که در سال گذشته به اتریش درخواست پناهندگی داده بودند، درخواست تعداد کثیر آن‌ها پذیرفته خواهد شد.
سفیر اتریش همچنان گفته است که کشورش برای آن عده پناهجویان افغان که درخواست پناهندگی‌شان رد می‌شود و حاضر شوند که به‌صورت داوطلبانه به افغانستان بر‌گردند، مشوق‌هایی را در نظر گرفته است.
وزارت مهاجرین در خبرنامه‌یی نوشته است که این دیدار روز سه‌شنبه در مقر این وزارت انجام شده و دو طرف روی چگونگی تفاهم‌نامه در مورد پناهجویان میان دو کشور گفت‌وگو کردند.
عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین گفته است که امضای تفاهم‌نامه میان اتریش و افغانستان به نفع دو کشور و پناجویان افغان مقیم اتریش است. آقای بلخی به درخواست سفیر اتریش مبنی بر امضای‌ تفاهم‌نامه با آن کشور آمادگی نشان داده و خواستار سه‌جانبه بودن این تفاهم‌نامه میان افغانستان، اتریش و کمیساری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان شده است.
خانم برگیتا گفته است که عدم نظر واحد اتحادیه‌ی اروپا در مورد پناهجویان، ایجاب می‌نماید که اتریش تفاهم‌نامه‌ی جداگانه با افغانستان داشته باشد.
براساس آمارها، در سال ۲۰۱۴ حدود ۵۰۰۰ افغان به اتریش درخواست پناهندگی داده‌بوند اما در سال ۲۰۱۵ این آمار به ۲۵۵۰۰ تن بالا رفته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *