پسر ملاعمر مسئول نظامی گروه طالبان شاخه ملا منصور مقرر شد

گروه طالبان درکشور اعلام کردند: ملا عبدالمنان برادر و محمد یعقوب پسر بزرگ ملاعمر رهبر پیشین طالبان به عضویت شورای تصمیم گیری طالبان درآمده اند و پسر ملاعمر به حیث مسئول نظامی طالبان در ۱۵ ولایت تعیین شده است.

 

گروه طالبان اعلام کردند که ملا عبدالمنان برادر و محمد یعقوب پسر ملاعمر به عضویت شورای تصمیم گیری طالبان افغانستان پیوستند.

 

گروه طالبان شاخه ملا اختر محمد منصور اعلام کرد که پسر ملامحمد عمر، رهبر پیشین طالبان به حیث مسوول نظامی این گروه در پانزده ولایت افغانستان انتخاب شده‌است.

 

این گروه با ارسال اطلاعیه‌ای به رسانه‌ها، گفته که شورای رهبری طالبان دیروز در نشستی تصمیم گرفته تا ملا محمد یعقوب؛ پسر ملاعمر را به این سمت منصوب شود.

 

در این اطلاعیه آمده است که در این نشست فوق العاده، افزون بر سران طالبان، مسوولان ارشد و قوماندانان گروه طالبان نیز شرکت داشتند.

 

در این نشست ملا عبدالمنان عمری برادر ملا محمد عمر، به حیث عضو شورای رهبری امارت اسلامی و رییس کمیسیون دعوت و ارشاد این گروه تعیین شده است.

 

پس از اعلام خبر مرگ ملا محمد عمر شماری از سران این گروه به مخالفت ملا اخترمحمد منصور جانشین ملاعمر برخاستند که در آن جمله، پسر ملا محمد عمر نیز شامل بود.

 

از سوی هم ملا محمد رسول یکی از قوماندانان ارشد طالبان راه خود را از ملا اخترمحمد منصور جدا ساخت و رهبر جدید این گروه را به دست داشتن در مرگ ملا محمد عمر متهم نمود.

 

این در حالیست که گروه ملا اختر محمد منصور دو روز پیش نیز اعلام کرد که ملا عبدالقیوم ذاکر یک قوماندان ارشد دیگر این گروه که به مخالفت ملا اخترمحمد منصور برخاسته بود، نیز دوباره با این گروه پیوسته است

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *