شورای امنیت: وارسا برای افغانستان فوق‌العاده مهم است

در نشست شورای امنیت ملی کشور که دیروز در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد، بر اهمیت کنفرانس وارسا برای افغانستان تأکید شده است.
در این جلسه وزرای سکتور دفاعی و امنیتی از وضعیت امنیتی ولایات هلمند، ارزگان، کندز، بدخشان، فاریاب، سرپل و بغلان گزارش ارایه نمودند.
براساس خبرنامه ارگ، شورای امنیت ملی، وضعیت کلی امنیتی کشور را مورد بررسی قرار داد و بعد از بحث‌های همه جانبه، هدایات لازم جهت مبارزه با تهدیدات امنیتی، احضارات قوا، انسجام و هماهنگی، به ارگان‌های ملی دفاعی و امنیتی صادر شد.
در همین حال، دست‌آوردهای نیروهای ملی دفاعی و امنیتی کشور در عملیات‌های اخیر و شهامت و دلیری این نیروها به هدف پاسداری و حفظ منافع ملی و تأمین امنیت کشور مورد تقدیر و تمجید شورای امنیت ملی قرار گرفت.
در ادامه، موضوع آماده‌گی افغانستان برای اشتراک در کنفرانس وارسا مطرح شد.
قرار است کنفرانس وارسا در ماه جولای سال جاری میلادی در شهر وارسای کشور پولند بخاطر تعهدات تازه جامعه بین‌المللی در مورد بازسازی و بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان و حمایت از نیروهای ملی دفاعی و امنیتی کشور برگزار شود.
در این کنفرانس حکومت افغانستان دست‌آوردهای خویش را در قبال تعهدات صورت گرفته ارایه خواهد کرد و همچنان با ارایه نیازمندی‌های قوای دفاعی و امنیتی افغانستان، پیشنهادات مشخص خود را در عرصه‌های مهم ابراز خواهد نمود.
با این حال، شورای امنیت ملی نتایج این کنفرانس را برای آینده افغانستان حیاتی دانسته و به نهادهای مربوطه جهت آماده‌گی‌های لازم هدایات مشخص را صادر کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *