نارضایتی امریکایی‌ها از مدیریت کاخ سفید

نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن است که اکثر مردم آمریکا از شیوه مدیریت کشور خود ناراضی هستند.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” نتایج نظرسنجی شبکه سی‌ان‌ان و او آر سی حاکی از آن است که در پایان سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۷۵ درصد از شهروندان آمریکایی از مدیریت دولت آمریکا ناراضی هستند. طبق این نظرسنجی ۶۹ درصد از مردم این کشور تا اندازه‌ای از شیوه اداره کشور خود خشمگین هستند.
این نارضایتی در میان جمهوریخواهان به مراتب بیشتر است. حدود ۹۰ درصد از آنها از شیوه اداره کشور ناراضی هستند درحالی که ۸۲ درصد از مسیر پیش روی کشور عصبانی به نظر می‌رسند.
در میان جمهوریخواهان حامیان دونالد ترامپ با ۹۷ درصد بیش از همه از شیوه اداره کشور ناراضی هستند. ۸۵ درصد از آمریکایی‌ها به طور خاص از عملکرد کنگره به عنوان بدنه اجرایی ایالت متحده ناراضی هستند درحالی که تنها ۱۴ درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی از عملکرد اعضای کنگره اظهار رضایت کرده‌اند.
نظرات درمورد رئیس‌جمهور آمریکا نیز چندان به سود باراک اوباما نیست. حدود ۵۰ درصد از مردم نظر مثبتی نسبت به عملکرد اوباما ندارند. ۵۲ درصد نیز از اقدامات وی در زمینه تولید شغل در آمریکا ناراضی هستند.
۵۱ درصد از مردم آمریکا معتقدند عملکرد اوباما در حوزه اقتصاد ضعیف بوده و ۵۶ درصد انتظار دارند در سال آتی میلادی وضعیت اقتصادی این کشور نسبت به گذشته بهبود یابد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *