ربانی با اوغلو و عبدالدایف دو همتای ترکی و قرقیزی خویش در آنکارا ملاقات کرد

وزیر امورخارجه در حاشیه نشست وزیران خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی در استانبول با وزیران خارجه ترکیه و قیرقزستان دیدار کرد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” آقای ربانی در دیدار با مولود چاوش اوغلو همتای ترکی خود از میزبانی خوب آنکارا از سیزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی قدردانی و ابراز امیدواری کرد که دستاوردهای این نشست بتواند به نفع وحدت هرچه بیشتر امت اسلامی و کاهش مشکلات در جوامع اسلامی بیانجامد. او در این دیدار همچنین در مورد اوضاع افغانستان و تلاش‌های صلح به وزیر خارجه ترکیه معلومات ارائه کرد. آقای چاوش اوغلو هم در این دیدار ضمن تأکید بر ادامه هکاری‌های ترکیه با افغانستان، اطمینان داد که آنکارا در نشست‌های وارسا و بروکسل با نقش موثری شرکت خواهد کرد.
صلاح الدین ربانی همچنین در دیدار با ارلان عبدالدایف وزیر امور خارجه قرقیزستان، در مورد تعمیق روابط دوستانه، توسعه همکاری‌های دوجانبه و استفاده از فرصت‌های موجود برای تحکیم روابط تجاری و هم‌گرایی اقتصادی در سطح منطقه بحث و تبادل نظر کردند.
در همین حال، وزیر خارجه کشور در نشست دیروز وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی گفت که جهان اسلام، برای مقابله با دیدگاه­های افراط‌گرایانه، باید بیشتر کار کرده و از تحریف مفاهیم و ارزش­های مقدس اسلام، جلوگیری کند. صلاح­ الدین ربانی، افزود: افغانستان به مثابه قربانی اصلی تروریزم در خط مقدم مبارزه با آن قرار دارد. وی تأکید کرد: کشورهای اسلامی، با ایجاد فرصت­های اقتصادی و اجتماعی برای نسل جوان، صدای صلح‌خواهی و میانه‌روی را در جهان منتشر کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *