تلفات حادثه‌ی امروز از مرز سه‌صد تن هم گذشت

حمله انتحاری و گروهی صبح امروز در نزدیکی ریاست‌ دهم  امنیت ملی کشور در پل‌محمود خان شهر کابل ۳۲۷ زخمی برجای گذاشت.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “سخن‌گوی وزارت صحت‌عامه، محمد اسماعیل کاووسی به رسانه‌ها گفته که اطلاعات آن ها نشان می دهد که در این رویداد ۷ تن کشته و ۳۲۷ تن زخمی شده است.

این درحالی است که شماری از رسانه ها تعداد کشته شدگان حمله ی امروز را ۲۴ تن بر شمرده اند. نهادهای امنیتی و حکومتی تا هنوز آمار کشته شدگان را منتشر نکرده است.

این انفجار در حالی صورت گرفت که طالبان قبلاً اعلام کرده بود که عملیات عمری را آغاز کرده اند و امروز در خبرنامه ی ضمن برعهده گرفتن مسئولیت این حمله، آن را بخشی از عملیات عمری شان دانستند.

پس از حمله ی انتحاری امروز، رییس جمهور غنی این حمله را محکوم نموده و گفته است که این عمل دشمنان مردم افغانستان نشان واضع از ضعف و شکست آنان در جنگ رو در رو با نیروهای امنیتی و دفاعی کشور می‌باشد.

در بیانیه ارگ ریاست جمهوری به نقل از آقای غنی آمده است: « این‌چنین حمله‌های بزدلانه دشمن، هرگز سبب تضعیف اراده‌ی مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی ما در مقابله با تروریسم نخواهد شد.»

وزارت داخله نیز در پیوند به این حادثه اعلامیه‌یی را منتشر کرده و به نقل از وزیر داخله نوشته است: «حمله به اهداف ملکی و شهروندان عادی کشور که سرگرم کار و بار روزانه و پیدا کردن لقمه نانی برای خانواده‌های خود می‌باشند، نشان می‌دهد که گروه‌های تروریستی به ویژه طالبان، در دشمنی با مردم افغانستان هیچ فرصتی را فروگذار نکرده و هیچ اصول اخلاقی را نمی‌شناسند.»

عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی ۳ ساعت پس از انجام حمله انتحاری تروریستان با حضور در محل رویداد، از شجاعت نیروهای امنیتی ستایش کرد و گفت که تروریستان توانایی مقابله با نیروهای امنیتی را ندارد و دست به کشتار افراد ملکی می زند.

وزارت خارجه پاکستان نیز حمله انتحاری صبح امروز در کابل را محکوم کرده است.

پس از وقوع این حمله عده‌یی زیادی از باشندگان شهر کابل از نقاط مختلف شهر در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که شدت انفجار به حدی بوده که شیشه‌های دفتر، دکان و خانه‌های شکسته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *