در ریاست ده امنیت ملی، پیش از انفجار بزرگ چی گذشت؟

یک عضو مجلس نمایندگان کشور خواستار بررسی همه جانبه رویداد حمله به ریاست محافظت رجال برجسته مربوط به اداره امنیت ملی شده است.
ظهیر سعادت، عضو مجلس کشور فاش کرده است که، علایم و نشانه هایی از ضربات مرمی توسط تفنگچه های که به صدا خفه کن مجهز بوده، در اجساد قربانیان ماموران امنیتی دیده می شود.
آقای سعادت که در جلسه عمومی مجلس صحبت می کرد تاکید کرد که تعدادی از نیروهای امنیتی قبل از انفجار موتر بمب گذاری شده و حمله مهاجمان، توسط این سلاح ها کشته شده اند.
او گفت: “اگر شما شهدا را بیبنید اکثر شان توسط سلاح های خفه کن زده شده اند، یعنی قبل از حادثه و انفجار این نیروها با تفنگ و مرمی کشته شده اند و بعدا انتحار صورت می گیرد.”
برخی دیگر از اعضای مجلس می گویند که برخی ها از داخل اداره محافظت رجال برجسته با مهاجمان همکاری کرده اند.
حمله دیروز کابل به ریاست ده اداره امنیت ملی، بزرگترین و خونبار ترین حمله در سال های اخیر در افغانستان خوانده شده است.
گروه تروریستی طالبان با انتشار اعلامیه ای مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است.
برخی از کاربران شبکه های اجتماعی انتقال موتر مملو از مواد انفجاری را تا چند قدمی اداره امنیت ملی سوال برانگیز خوانده است و برخی دیگر هم گفتند مالک سرای که این موتر در آنجا پارک شده بود باید مورد بازپرس همه جانبه قرار بگیرد.
این حمله با واکنش تند مردم مواجه شده و پیام های منتشر شده در صفحات شبکه های اجتماعی نارضایتی گسترده مردم از کارکرد حکومت وحدت ملی را نشان می دهد.
آنها خواستار واکنش جدی حکومت در برابر گروه های ترویستی طالبان و شبکه حقانی و همچنان سازمان استخبارات نظامی پاکستان شده اند.
در جلسه عمومی مجلس نیز از عملکرد و نرمش حکومت در برابر طالبان به شدت انتقاد شد و حتی برخی از اعضای مجلس سران و رهبران مجاهدین را در کشاندن افغانستان به بحران امروز مقصر خوانده اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *