انفجار پل محمود خان ده میلیون دالر خساره برداشت

در حملۀ انتحاری دیروز در کابل (سه شنبه ۳۱ حمل) به بخش خصوصی نزدیک به ۱۰ میلیون دالر زیان رسیده‌است.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “مسؤولان اتاق‌های تجارت‌وصنایع حمله روزسه شنبه را از رهگذر تلفات و خسارات به‌میان‌آمده، بی‌پیشینه می‌دانند و می‌گویند که در نتیجۀ این حمله صدها بازرگان در پایتخت زیان‌مند شده‌اند.
خان‌جان الکوزی، معاون اتاق‌های تجارت‌وصنایع می‌گوید: «در دو طرف دریای کابل ما تا صد انبار کالاهای بازرگانی، از جمله مواد خوراکی ابزارهای برقی و مواد ساختمانی داریم. بسیاری از این انبارها ویران شده‌اند.»

ازسویی هم، شماری از دکانداران و بازرگانان، که در این حمله زیان‌های هنگفت دیده‌اند، رهبران حکومت وحدت ملی را بی‌کفایت می‌دانند و از آنان می‌خواهند که استعفا بدهند.

نجیب‌الله، مالک مرکز بازرگانی کابل می‌گوید: «در این مارکیت همه‌چیز از بین رفته‌است و این دکانداران نیز همه دارایی‌ها و سرمایه‌های‌شان را از دست داده‌اند.»

حبیب‌الله، دکاندار در مرکز بازرگانی کابل می‌گوید: «ما ازاین حکومت هم کدام توقع نداریم چون اینها به خودشان چیزی نکرده اند برای ما چی خواهند کرد.»

این‌ها انبارهای کالاهای بازرگانی استند که اکنون به مخروبه‌ها مبدل شده‌اند و گفته می‌شود که اکنون به ارزش صدها هزار دالر کالا‌های بازرگانی با خاک یک‌سان شده‌اند.

محمدشفیق، بازرگان می‌گوید: «ما از این رهبران می‌خواهیم که به لحاظ خدا دیگر بس است. اگر نمی‌توانید استعفا بدهید که کسی دیگری بیاید و به حال ما برسد. دیگر بس است! هیچ چیزی برای ما نمانده‌است.»

این خسارات تنها به محل رویداد خلاصه نمی‌شود، بل کیلومترها دورتر از این محل نیز خسارات جانی و مالی به‌جا گذاشته است.

وقوع انفجار و انتحار در پایتخت، به‌ویژه در نزدیک مرکزهای بازرگانی، در کنار زیان‌های جانی، همواره سبب زیان‌های هنگفت مالی می‌شود، اما حملۀ انتحاری سه شنبه (۳۱ حمل) که در نزدیک ریاست محافظت از رجال برجستۀ سیاسی رخ داد، تا ۱۰ کیلومتری شهر زیان‌ها و خسارات وارد کرده است.

وزارت امور داخله امروز (چهارشنبه ۱ ثور) اعلام کرد که شمار کشته‌گان حملۀ سه شنبه (۳۱ حمل) در کابل به ۶۴ تن رسید.
در این حمله ۳۴۷ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *