وظیفه آمر حوزه اول امنیتی به تعلیق در آمد

وزارت داخله کشور اعلام کرده است که در پیوند به حمله انتحاری خونین دو روز پیش شهر کابل، وظیفه آمر حوزه اول امنیتی، مدیر جنایی و چند مسوول امنیتی شهر کابل به حالت تعلیق درآمده است.

  به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله در کابل گفته است که این مسوولان امنیتی برای تحقیقات در مورد چگونگی وقوع رویداد روز سه شنبه به دادستانی نظامی معرفی شده اند
صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله در صفحه توییترش نوشته است: به دستور وزیر امور داخله وظایف آمر حوزه اول، مدیر جنائی، پولیس ضد تروریزم، امر کنترول شرید منطقه ای و قومندان تولی ساحوی به حالت تعلیق درآمده است.
آقای صدیقی گفته است که این مسوولان امنیتی برای تحقیقات در مورد چگونگی وقوع رویداد روز سه شنبه به دادستانی نظامی معرفی شده اند.
در نتیجه حمله انتحاری خونین به ریاست دهم امنیت ملی شهر کابل به روز سه شنبه، ۶۴ تن کشته و ۳۴۷ نفر دیگر زخمی شدند.
صبح روز سه شنبه نخست یک موتر بمب گذاری شده که در نزدیک ریاست ده اداره امنیت ملی در یک سرای پارک شده بود منفجر شد و سپس دو فرد بمب گذار با ماموران امنیت ملی درگیر شدند.
درگیری با کشته شدن هر دو مهاجم خاتمه یافت.
مسوولیت این حمله را گروه تروریستی طالبان با انتشار اعلامیه ای به عهده گرفت.
از سویی ریاست عمومی امنیت ملی کشور اعلام کرد که این حمله از سوی شبکه تروریستی حقانی انجام شده است.
مسوول حمله انتحاری
در همین حال گزارش های وجود دارد که نعیم کوچی، مسوول سرای که در آن انفجار شده از سوی پولیس کابل مسوول رویداد انتحاری شناخته شده است.
گفته می شود نعیم کوچی که پس از این رویداد درحال فرار بوده از سوی پولیس بازداشت شده است.
از سویی هم وزارت امور داخله پیشتر اعلام کرده بود در صورت وقوع هرگونه جرایم در مرکز و ولایات، وظیفه مسوولان امنیتی همان ساحه به حالت تعلیق در خواهد آمد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *