امریکا به‌سوریه نیروی زمینی می‌فرستد

شماری از رسانه‌ها گزارش داده اند که باراک اوباما، رییس‌ جمهور امریکا احتمال دارد امروز خبر اعزام ۲۵۰ پرسنل نظامی دیگر به سوریه را برای حمایت از برخی نیروهای محلی درگیر با داعش اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به احتمال زیاد وی امروز در سخنرانی خود در هانوفر آلمان، خبر افزایش محسوس پرسنل نظامی در سوریه را  اعلام می کند.

در صورت اعزام ۲۵۰ نظامی تازه‌نفس، شمار آنها در سوریه به ۳۰۰ نفر خواهد رسید. شبکه خبری سی‌بی‌اس به نقل از یک مقام ارشد دولت امریکا، می‌گوید که پرسنل نظامی این کشور از نیروهای محلی در برابر داعش حمایت می‌کنند.

ائتلافی به رهبری امریکا در حال حاضر حملاتی هوایی را در عراق و سوریه علیه داعش انجام می‌دهد. این ائتلاف به ارتش عراق و پیش‌مرگه‌های کرد در عراق و گروهی از نیروهای محلی در سوریه نیز یاری می‌رساند تا در نبردهای زمینی پیشروی کنند.

سال گذشته امریکا گروهی ۵۰ نفری از کماندوهای متخصص ارتش این کشور را علیه داعش به شمال سوریه اعزام کرده بود.

اما اوباما چند روز قبل به بی‌بی‌سی گفت که از نظر او اعزام نیروی زمینی امریکا و بریتانیا برای ساقط کردن حکومت بشار اسد اشتباهی خواهد بود.

به گفته وی، جامعه جهانی به طرف‌های درگیر سوریه و نیروهای میانه‌روی مخالف اسد فشار بیاورد تا برای دستیابی به یک دوره انتقالی مذاکره کنند.

جنگ داخلی پنج ساله در سوریه تاکنون صدها هزار کشته، ده ها هزار زخمی و همچنان میلیونها آواره برای جای گذاشته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *