طالبان: دولت تاوان اعدام ها را درصورت عملی شدن خواهد پرداخت

طالبان به حکومت وحدت ملی در کابل هشدار دادند که اگر برنامۀ اعدام زندانیان طالب عملی گردد نهادهای عدلی و کسانی که در این تصمیم دست داشتند را در فهرست اهداف نظامی‌شان شامل می‌کنند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی گروه طالبان با نشر اعلامیه‌یی گفته‌است که اگر حکومت افغانستان به این اقدام دست بزند، امارت اسلامی تمام آن‌چه در توان دارد را انجام خواهد داد.

سخن‌گوی این گروه می‌گوید ارگان‌های عدلی حکومت و تمام آفراد و گروه‌هایی که خواهان اعدام جنگ‌جویان طالب اند و چنین فیصله می‌کنند، طالبان در موردشان آرام نخواهند نشست.

در اعلامیه گفته شده که نهادهای عدلی و افرادی که به اعدام اعضای طالبان خوش‌بین اند در فهرست اهداف نظامی این گروه قرار خواهند گرفت.

هم‌چنان طالبان گفته‌اند در صورت اعدام افرادشان تمام سربازانی که در زندان‌های آنان اسیر هستند به خطر مواجه می‌گردند و نیروهای امنیتی در اسارت‌شان را مجازات خواهند نمود.

‌هم‌چنان طالبان از نهادهای جهانی حقوق بشر، رسانه‌ها، صلیب سرخ و دیگر نهادها می‌خواهند با استفاده از نفوذشان در مورد اعدام طالبان بی‌تفاوت باقی ننشینند.

این در حالی‌ست که اخیرا محمد اشرف غنی با اعلام موقف حکومت در مورد طالبان گنجانیده‌شدن‌شان در فهرست تروریست، گفت که افراد این گروه و دیگر گروه‌های شورشی که دست به جنایت‌های بشری زده‌اند مجازات خواهند شد.

هم‌چنان اخیرا فهرست آن عده از مخالفان مسلح که در فهرست افراد محکوم به اعدام قرار گرفته‌اند به محمد اشرف غنی فرستاده شده‌است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *