انتخابات ریاست جمهوری امریکا به‌خشونت کشیده شد

به دلیل درگیری فزیکی میان حامیان و مخالفان دونالد ترامپ در یک برنامه انتخاباتی این نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه در امریکا، شماری از اشتراک کنندگان زخمی شدند.

پولیس ایالت کلیفورنیا می گوید: تاکنون ۲۰ تن را بدلیل دست داشتن در این رویداد بازداشت کرده که تحقیقات از نزد شان جریان دارد.
به گفته ی پولیس، این رویداد زمانی آغاز شد که ترامپ می خواست به حامیان اش سخنرانی کند، اما مخالفان وی اجازه این کار را به ترامپ ندادند که در نتیجه حامیان و مخالفان این نامزد انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری امریکا بالای یکدیگر حمله کردند.
تاکنون رقم دقیق زخمی شدگان این رویداد روشن نشده، اما منابع خبری می گویند: حامیان ترامپ پس از این رویداد تمام راه های منتهی به محل برگزاری این برنامه انتخاباتی را مسدود کرده اند.
منابع امنیتی می گویند: در میان زخمی شدگان یک پولیس نیز شامل است و تلاش ها برای بازداشت تمام عاملان این رویداد ادامه دارد.
دونالد ترامپ، نامزد پیشتار انتخابات مقدمانی امریکا بدلیل باور های ضد اسلامی اش بیشتر به یک چهره جنجالی و تنش زا در امریکا و سایر کشور های جهان شناخته می شود و پیش از این نیز در برخی از ایالت های دیگر این کشور برنامه های انتخاباتی اش خشونت های فزیکی را در پی داشته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *