احتمال سقوط لشکرگاه مرکز ولایت هلمند

مقام های محلی در ولایت جنوبی کشور هلمند می گویند که آنان از وضعیت بدی امنیتی در این ولایت نگران هستند.

  به گزارش ” شبکه تلویزیونی تمدن “آقای حیات الله حیات بیش از این والی ولایت میدان وردک بود و به حکم رییس جمهور به سمت ولایت هلمند گماشته شده است
حیات الله حیات والی هلمند می گوید وضعیت امنیتی در این ولایت قابل قبول نیست، او همزمان می گوید زمانی مسوولیت این ولایت را برایم سپرده اند که هر دقیقه آن مملو از تشویش و رنج است.
آقای حیات الله حیات  بیش از این والی ولایت میدان وردک بود و به حکم رییس جمهور به سمت ولایت هلمند گماشته شده است.
والی هلمند به رسانه ها گفته است که از جمله ای ۱۴ ولسوالی این ولایت ۳ ولایت نورمال، ۲ متوسط، ۳ بلند و در نهایت کجکی وسنگین در وضعیت بد امنیتی قرار دارد.
او گفته است که شاهراه چهار ولسوالی به کنترل طالبان قرار دارد و طالبان همه روزه باشندگان محل را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.
مافیایی مواد مخدر در ناامنی هلمند دست دارند
حیات الله حیات والی ولایت هلمند گفته است که با وجود تهدیدات از سوی طالبان بیشتر مافیایی مواد مخدر در این ولایت دست دارند.
او می گوید مافیایی مواد مخدر به دلیل این که بتوانند با خیال راحت در هلمند مواد مخدر کشت و از آن حاصل گیری کنند دست به ناامنی می زنند تا نیروهای امنیتی بالای زمین های که مواد مخدر کشت است،‌ رسیده نتوانند.

در خبرنامه همچنان آمده است که عدم توجه مقام های مرکزی به این ولایت ناامنی همه روزه افرایش پیدا می کند.
آقای حیات از مقام های مرکزی می خواهد که به امنیت ولایت هلمند توجه خاصی داشته باشند و نگذارند که مافیا و طالبان مردم را بیشتر از این نگران وضعیت امنیتی کنند.
در خبرنامه ای که از سوی دفتر مطبوعاتی ولایت هلمند به نشر رسیده و یک کاپی آن را در اختیار خبرگزاری بخدی قرار داده آمده است که ولایت هلمند از یک سال به این طرف در وضعیت بد امنیتی قرار دارد.
در خبرنامه همچنان آمده است که عدم توجه مقام های مرکزی به این ولایت ناامنی همه روزه افرایش پیدا می کند.
احتمال سقوط لشکرگاه
در خبرنامه همزمان نوشته شده است که اگر دولت به این ولایت توجه نکند احتمال سقوط ولسوالی لشکرگاه وجود دارد.
گفته می شود که طالبان منطقه حوزه چهارم مربوطات باباجی را در دست دارند و ۹ ماه می شود که نیروهای امنیتی کشور نتونسته اند دوباره این ساحات را از وجود طالبان خارج کنند.
ولایت هلمند در جنوب کشور یکی از ولایت های ناامن افغانستان به شمار می رود که گفته می شود در برخی از مناطق آن طالبان حضور دارند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *