تلفات سنگین مخالفین مسلح در ۲۴ ساعت گذشته

وزارت داخله اعلام کرده است که در نتیجه‌ی عملیات پولیس طی ۲۴ ساعت گذشته در شماری از ولایت‌ها دهشت‌افگنان تلفات سنگینی را متقبل شده‌اند.
در خبرنامه‌ی وزارت داخله که امروز به نشر رسیده، آمده است که در این عملیات ۷۲ دهشت‌افگن کشته و ۳۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.
به گفته‌ی وزارت داخله، این عملیات در مربوطات ولسوالی‌های شاه ولی‌کوت، معروف، شورابک و میوند ولایت قندهار، ولسوالی قره‌باغ ولایت غزنی، ولسوالی چهارچینو ولایت ارزگان، ولسوالی متاخان ولایت پکتیکا و ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان راه‌اندازی شده بود.
وزارت داخله در مورد تلفات نیروهای پولیس ملی در جریان این عملیات‌ها چیزی نگفته است.
ناامنی‌ها در بغلان
شهر پل‌خمری، مرکز ولایت بغلان و چندین ساحه‌ی این ولایت در روزهای اخیر شاهد ناامنی‌های شدید بوده است. گزارش‌ها حاکی است که طالبان بر چندین پاسگاه در ساحات چشمه‌ی شیر، سرخ کوتل و دندغوری حمله کرده بودند و چندین پاسگاه را در کنترل خود گرفته‌اند.
روز گذشته جمعه‌الدین مبارز، فرمانده نیروهای پولیس محلی به اطلاعات روز گفت که بیش از چهل سرباز در ساحه‌ی سرخ کوتل در محاصره‌ی طالبان گیر مانده‌اند. این فرمانده از حکومت مرکزی درخواست نیروهای کمکی و تجهیزات کرده بود.
اما صبح امروز قول اردوی ۲۰۹ شاهین اعلام کرد که نیروهای امنیتی به کمک نیروهای هوایی و نیروهای ویژه‌ی ارتش مناطق سرخ کوتل و چشمه‌ی شیر را از وجود هراس‌افگنان پاکسازی کرده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *