پیشروی گروه طالبان به سوی شهر پلخمری

پولیس ولایت نا امن  بغلان در شمال کشور تایید کرده که نفرات گروه طالبان با تصرف چند منطقه و چند پوسته امنیتی، ۲۵ مامور پلیس را به محاصره درآورده‌اند.

گفته می شود  که گروه طالبان در چهار روز گذشته در مناطق دند شهاب‌الدین، دند غوری و سرخ‌کوتل در غرب شهر پلخمری پیشروی داشته‌اند.

جاوید بشارت به رسانه ها گفته  که  طالبان  سه پاسگاه پلیس را در سرخ‌کوتل تصرف کرده‌اند و ۲۵ مامور پلیس محلی را به محاصره خود درآورده‌اند.

به گفته سخنگوی پلیس بغلان، گروه طالبان خانه‌های شماری از ساکنان منطقه سرخ‌کوتل را به آتش کشیده‌اند.

او افزود که مالکان این خانه‌ها و همچنین اعضای خانواده‌های ماموران پلیس محاصره شده دیروز به شهر پلخمری آمدند و خواستار اقدام دولت برای نجات محاصره‌شدگان و بازپسگیری روستاهای به آتش کشیده شدند.

سخنگوی پلیس بغلان گفت که در درگیری‌های دیشب و صبح امروز (یکشنبه، ۲۶ ثور/اردیبهشت) شش مامور امنیتی کشته و ده مامور دیگر زخمی شدند.

به گفته او، دست کم شش عضو گروه طالبان نیز کشته و ۲۰ عضو دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

پیشتر گزارشها از بغلان حاکی از آن بود که گروه طالبان شاهراه کابل-شمال را در منطقه سرخ‌کوتل قطع کرده، اما آقای بشارت گفت که در حال حاضر جاده در این منطقه و همچنین دند غوری در کنترل نیروهای دولتی است و مسافران می‌توانند رفت و آمد کنند.

پارسال این گروه وقتی در این دو منطقه مستقر شدند، شماری از پایه‌ها/دکل‌های برق را در منطقه دند شهاب‌الدین تخریب کردند که در نتیجه آن برق کابل چندین روز قطع بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *