قصرسفید از روند گفتگوها میان دولت وحزب اسلامی حمایت کرد

امریکا از مذاکرات صلح میان حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار و دولت وحدت ملی افغانستان استقبال می کند.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” یک مقام وزارت امور خارجه این کشور به صدای امریکا گفته، که امریکا آماده است در رفع تحریم ها بالای حزب اسلامی افغانستان با دولت وحدت ملی همکاری کند و واشنگتن در قبال حمایت از روند آشتی میان افغان ها، هیچ گونه پیش شرط ندارد.
به گفته‌ای منبع؛ در صورت که حزب اسلامی روابط اش با گروه های هراس افگن را قطع کند، قانون اساسی افغانستان را بپذیرد و حقوق زنان و اقلیت ها را ارج بگذارد، وزارت خارجه امریکا آماده است که با دولت افغانستان در قسمت رفع تحریم های وضع شده علیه این حزب، در شورای امنیت سازمان ملل  همکاری کند.
این در حالیست که در حال حاضر سازمان ملل و امریکا، گلبدین حکمتیار را یک ” تروریست” جهانی می شمارد، اما یکی از خواست های اساسی مذاکره کنندگان حزب اسلامی با دولت افغانستان حذف نام سران این حزب به شمول حکمتیار از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل و امریکا می باشد دولت افغانستان نیز پذیرفته که پس از امضای توافق نامه صلح تلاش ها را به هدف انجام این کار آغاز می کند.
این در حالیست که شورای عالی صلح و نمایندگان حزب اسلامی دیروز از نهایی شدن توافق نامه صلح خبر دادند که در حال حاضر این سند به هدف بررسی به رییس جمهور و رییس اجراییه فرستاده شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *