ناتو حضور سربازانش‌را در افغانستان تمدید می‌کند

قرار است سران ناتو تا دو روز دیگر  در مقر این سازمان در شهر بروکسلِ بلژیک نشستی را پیرامون بحران افغانستان دایرکنند و گفته شده در این نشست در مورد تمدید ماموریت نیروهای قاطع و ادامه کمک های این سازمان به نیروهای امنیتی افغانستان بحث خواهد شد.

یک مقام ناتو گفته است در این نشست در مورد سه موضوع؛ تمدید ماموریت نیروهای خارجی، کمک مالی به نیروهای امنیتی افغانستان و کمک طولانی مدت سیاسی این سازمان از افغانستان در محور موضوعات این این نشست خواهد بود.

قرار است در این نشست جنرال نکلسون فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان نیز شرکت کند.

صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان نیز در نشست شرکت می‌نمایند.

ناتو در حالی در مورد تمدید ماموریت نیروهایش در افغانستان جلسه دایر می‌کند که پس از خروج نیروهای مبارزه با تروریزم این سازمان، تهدیدهای امنیتی در افغانستان بیشتر شده است و سران حکومت افغانستان بارها خواستار کمک‌های مالی در زمینه تامین در افغانستان شده‌اند.

اکنون به تعداد  ۱۲۸۱۳ سرباز نیروهای ناتو در قالب برنامه ماموریت قاطع در افغانستان وظیفه اجرا می‌نماید که از این تعداد بیشترین نیروی‌ها مربوط امریکاست.

نیروهای خارجی در برنامه قاطع وظیفه آموزش مهارت‌های نظامی و تجهیز امکانات را به نیروهای امنیتی افغانستان دارند و مسوولیت جنگی ندارد. اما در صورت ضرورت می‌توانند برای یاری با نیروهای امنیتی افغانستان به خصوص در بخش هوایی کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *