بسته‌های مواد غذایی سربازان، زیب سفره‌ی مخالفین مسلح

وزارت دفاع ملی تایید می‌کند قسمتی از مواد خوراکی که قرار بوده در ولایت بغلان به نیروهای امنیتی فرستاده شود در اختیار طالبان قرار گرفته‌است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “حدود یک هفته در منطقۀ سرخ‌کوتل ولایت بغلان ۸۰ تن از نیروهای امنیتی در محاصرۀ طالبان قرار داشتند که سرانجام یک‌روز پیش از محاصره بیرون شدند.

این نیروهای امنیتی ویدیوهای مستندی از رسیدن مواد اکمالاتی‌شان به طالبان را در شبکه‌های اجتماعی به نشر رسانیده و گفته‌اند زمانی که در محاصره بودند درخواست اکمالات غذایی کردند اما دولت آن را در اختیار طالبان قرار داده‌است.

قدم شاه شهیم، رییس ستاد ارتش افغانستان پس از چاشت امروز در این مورد در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت که راه اکمالاتی یک پاس‌گاه به نام مبارز در سرخ‌کوتل مسدود شده بود که این موضوع در جنگ‌ها معمول است و محاصره بودن نمی‌تواند.

به گفتۀ آقای شهیم پس از آن‌که نیروهای در محاصره تقاضا کردند که از لحاظ آب و نان به مشکل مواجه‌اند، هواپیماهای می‌۱۷ مواد حاشیه‌یی غذایی را برای این نیروها برده‌اند اما به دلیل سرعت باد، پرتاب‌هایی که صورت گرفته پس از اصابت به زمین چند بوری نان را طالبان گرفته‌اند.

قدم شاه شهیم گفت فکر نکنم کدام تجهیزات دیگر در اختیار طالبان قرار گرفته باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *