قطری‌ها در افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کنند

تاجران قطری برای سرمایه گذاری در افغانستان ابراز علاقه کردند

شماری از تاجران قطری در دیدار با محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور گفته اند که افغانستان زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری است و آنان علاقمند اند تا در کشور سرمایه گذاری کنند.

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامهء نوشته است که رییس جمهورغنی تاجران قطری را به سرمایه گذاری در کشور تشویق کرده است
رییس جمهورغنی در سفر رسمی دو روزه به قطر پس از دیدار با مقام های دولت این کشور، با تاجران و سرمایه گذاران قطری نیز دیدار کرده است.
ارگ ریاست جمهوری در خبرنامهء نوشته است که رییس جمهورغنی تاجران قطری را به سرمایه گذاری در کشور تشویق کرده است.
در همین حال تاجران قطری در این دیدار گفته اند که افغانستان مکان مساعد جهت سرمایه گذاری است، تاجران قطری همزمان گفته اند که بررسی ها روی چگونگی سرمایه گذاری در افغانستان را آغاز کرده اند.
گفته می شود که در این دیدار آقای غنی نیز تاجران قطری را تشویق کرده تا در افغانستان سرمایه گذاری کنند و از سودی حاصله آن تجارت شان در افغانستان را تداوم بخشد.
آقای غنی همچنان تاکید کرده که به ولایت های مختلف افغانستان سفر خواهند کرد و امکانات سرمایه گذاری را در مکان های مختلف کشور به بررسی خواهند گرفت .
در این نشست با توجه به افزایش مراودات تجارتی و اقتصادی میان دو کشور آغاز پرواز های مستقیم دوحه کابل و بر عکس آن نیز مورد بحث قرار گرفت .
رییس جمهورغنی پس از سفر رسمی به دوحه قطر امروز( دوشنبه) برای امضای سند احداث بندر تجارتی و ترانزیتی چابهار وارد تهران پایتخت ایران شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *