پروژه‌ی انتقال شورای کویته به هلمند ناکام شد

وزارت دفاع ملی کشور می‌گوید دشمن پلان داشت تا شورای کویته و رهبری طالبان را که در شهر کویتۀ پاکستان است، به هلمند انتقال دهد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “دولت وزیری، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی افغانستان روز پنج‌شنبه(۲۷ جوزا) در نشست خبری مشترک با دیگر سخن‌گویان حکومت از پیش‌رفت‌های نیروهای امنیتی سخن گفت.

او گفت که در حال حاضر جدا از جاهایی که شورشیان تحرکات دارند، در چهارده ولایت کشور ۴۰ عملیات تهاجمی در برابر مخالفان مسلح جریان دارد که توسط نیروهای امنیتی پلان شده‌است.

به گفتۀ او ۱۵ عملیات توسط نیروهای کماندو نیز راه‌اندازی گردیده که موفقانه جریان دارد و در ساعت‌های گذشته ده‌ها مخالف مسلح کشته و زخمی شده‌اند.

آقای وزیری گفت دشمنان برنامه داشتند که در افغانستان، خصوصا در ارزگان، قندز و هلمند مشکلات زیادی ایجا کنند.

سخن‌گوی وزارت دفاع ملی هم‌چنان افزود که دشمنان پلان داشتند که شورای کویته را به ولایت هلمند انتقال دهند مگر پلان دشمنانه‌شان ناکام ماند و نتوانستند این کار را کنند و شکست خوردند.

این در حالی‌ست که سال گذشته طالبان توانستند یک‌بار برای مدت سه روز ولایت قندز را سقوط دهند اما در سال جاری با آن‌که نگرانی‌های زیادی موجود بود، در این امر ناکام بوده‌اند.

از سویی، شورای رهبری طالبان در شهر کویتۀ پاکستان است که در همان‌جا در مورد مسایل مهم از جمله در رابطه به نبرد افغانستان، گفت‌گو در مورد مسایل رهبری و نظامی و گزینش‌های رهبران‌شان گرد هم آمده گفت‌گو می‌کنند.

سال گذشته نیز مقام‌های افغان ادعا کردند که استخبارات پاکستان تصمیم داشت با سقوط قندز رهبر و رهبری طالبان را به این ولایت انتقال دهد که موفق به چنین امری نگردیدند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *