تهاجم وسیع گروه طالبان بر ولسوالی جلریز عقب زده شد

مقام‌های محلی و امنیتی ولایت میدان وردک می‌گویند که پنج‌شنبه‌شب طالبان در ولسوالی جلریز این ولایت بر مواضع دولتی حمله کردند که باعث درگیری شدید میان دو طرف تا حوالی بعد از ظهر جمعه شد.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “به گفته‌ی این مقام‌ها، هرچند روز جمعه حمله‌ی طالبان پس از نبرد شدید و رسیدن نیروهای کمکی عقب زده شده است، اما نگرانی از تشدید حملات طالبان در شب‌های آینده وجود دارد.
زوندی گل زمانی، والی میدان وردک حوالی بعد از ظهر دیروز به رسانه‌ها گفت که نیروهای امنیت ملی نیز برای عقب زدن حملات مخالفان به محل نبرد رفته‌اند. آقای زمانی افزوده که شمار تلفات دو طرف در این جنگ تاهنوز مشخص نیست.
در همین حال عبدالرحمن منگل، سخن‌گوی والی میدان ‌وردک به رسانه‌ها گفته است که طالبان از ولایت‌های غزنی، زابل و لوگر به طالبان میدان وردک پیوسته و در این حمله اشتراک کرده‌اند.
نگرانی‌هایی وجود دارد که طالبان همانند سال گذشته با انجام حملات گسترده، فاجعه‌ی دیگری خلق کنند.
سال گذشته در همین روزها صدها طالب مسلح که از شماری دیگر از ولایت‌ها به میدان وردک تجمع کرده‌بودند در یک حمله‌ی گسترده و هماهنگ‌شده بر پاسگاه‌های نیروهای پولیس محلی در جلریز، دست‌کم ۳۰ سرباز را به شکل بی‌رحمانه‌یی کشته و اجساد شماری از آن‌ها را مثله کرده و سوزانده بودند.
این رویداد انتقادها و اعتراضاتی را نیز به دنبال داشت. باشندگان ولایت بامیان با راه‌اندازی یک تظاهرات به بی‌توجهی حکومت و نرساندن کمک به این سربازان اعتراض کردند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *