عربستان و موج تازه‌ی از انفجارات انتحاری

این حملات در حالی رخ می دهند که پیش تر گروه تروریستی داعش علیه نیروهای امنیتی سعودی و خانواده هایشان اعلام حمله کرده بود.

لازم به ذکر است که گروه تروریستی داعش همچنین پیش از آغاز ماه مبارک رمضان با صدور اعلامیه هایی از جنگجویانش خواسته بود تا ماه مبارک رمضان را ماهی پر از درد برای کافران تبدیل کنند.

این گروه همچنین مسئولیت چندین حمله مرگبار در عراق و جاهای دیگر را از آن زمان تاکنون بر عهده دارد.

و اما در مدینه امروز دوشنبه، نیروهای امنیتی عربستان سعودی در پارکینگ متصل به حرم حضرت نبی هدف حمله قرار گرفتند. رسانه های عربستان سعودی اعلام کردند که این حمله زمانی که روزه داران مشغول افطار کردن بودند رخ داده است.

سی ان ان نوشت که در این حادثه چهار تن جان خود را از دست دادند.

همچنین، در آنسوی عربستان و در شرق این کشور، یک مهاجم انتحاری واسکت انتحاری خود را در نزدیکی یک مسجد شیعیان در شهر قطیف منفجر کرد. یک موتر نیز در همان نزدیکی منفجر شد، اما تاکنون در خصوص کشته ها و زخمی های این حادثه گزارش دقیقی به دست نرسیده است.

یک ساکن بومی منطقه به خبرگزاری فرانسه گفت که یک مهاجم انتحاری خود را در نزدیکی این مسجد منفجر کرد، اما خوشبختانه به هیچ یک از رهگذران آسیبی نرسید.

قطیف در شرق عربستان و در مجاورت با خلیج فارس واقع شده است و عمدتا جمعیت شیعه عربستان ساکن این شهر می باشند.

از سویی دیگر، پیش از حمله انتحاری شهر قطیف، یک مهاجم انتحاری دیگر خود را در نزدیکی کنسولگری ایالات متحده آمریکا در شهر جده منفجر کرد. مقامات در وزارت داخله سعودی اعلام کرده اند که مهاجم انتحاری زمانی که نیروهای امنیتی وی را شناسایی کرده و به سوی او نزدیک می شدند خودش را منفجر کرده است.

این مهاجم انتحاری که خودش را در پارکینگ یک شفاخانه منفجرکرده است تنها به چندین موتر آسیب وارد کرده است.

تاکنون هیچ گروه مسلحی مسئولیت رویداد جده را به عهده نگرفته است.

لازم به ذکر است که کنسولگری آمریکا در شهر جده در سال ۲۰۰۴ نیز شاهد یک حمله مسلحانه بود. در این حمله ۵ کارمند این کنسولگری و ۴ مهاجم مسلح کشته شدند. شاخه سعودی گروه تروریستی القاعده مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *