وال استریت ژورنال: دستور اوباما تاثیری در وضعیت امنیتی افغانستان ندارد

یک کارشناس امریکایی اعلام کرد که دستور اخیر اوباما مبنی بر حفظ ۸۴۰۰ نیروی نظامی در افغانستان هیچ تغییری در وضعیت امنیتی افغانستان ایجاد نمی‌کند.

به گزارش «وال استریت ژورنال»، «میشل کوگلمن» کارشناس ارشد مرکز بین‌المللی «وودرو ویلسون» در گزارشی مدعی شد که برنامه اوباما از قبل هم قابل پیش‌بینی بود و جای هیچ تعجبی نیست که وی چنین تصمیمی گرفته است.

بر اساس این گزارش، امریکا نمی‌تواند از طرفی جنگ در افغانستان را تشدید کند و از طرف دیگر تعداد نیروهای خود در این کشور را کاهش دهد. کوگلمن بر این باور است که با این تغییر استراتژی اوباما هیچ تغییری در وضعیت امنیتی افغانستان بوجود نخواهد آمد.

«باراک اوباما» رئیس جمهوری امریکا روز گذشته در بیانیه‌ای به تشریح وضعیت افغانستان و نیروهای امریکایی حاضر در این کشور پرداخت.

اوباما گفت: تعداد ۸۴۰۰ نظامی امریکایی در افغانستان باقی می‌مانند و تصمیم وی برای نگه‌داشتن سربازان بیشتر در افغانستان در واقع پیامی است برای طالبان.

رئیس جمهوری امریکا اعلام کرد: امنیت در افغانستان همچنان با خطرات زیادی مواجه است و ما برای توانمندی نیروهای افغان به آنان کمک خواهیم کرد.

همچنین اوباما به تازگی اختیارات جدیدی را به نیروهای کشورش در افغانستان داده است که بر اساس آن، این نیروها می‌توانند در جنگ علیه طالبان در کنار نیروهای امنیتی ملی افغان بجنگند.

علاوه بر آن، نیروهای هوایی این کشور نیز از آزادی بیشتری برای هدف قرار دادن طالبان و افراد وابسته به گروه داعش برخوردار می‌باشند.

اوباما سرنوشت نیروهای کشورش در افغانستان را به دست رئیس جمهور بعدی امریکا سپرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *