ارگ فرمان ریشه‌کن سازی داعش را به قوای مسلح داد

مقامات قول اردوی ۲۰۱ سیلاب می‌گویند: برای راه اندازی عملیات گسترده نظامی بر ضد جنگجویان گروه تندرو دولت اسلامی یا داعش در شرق افغانستان، آماده‌اند.

به گزارش  “شبکه تلویزیونی تمدن “دگرمن شیرین آقا فقیری مسئول مطبوعاتی قول اردو ۲۰۱ سیلاب در مورد موعد دقیق عملیات بر ضد گروه داعش چیزی نگفت، اما افزود که عملیات بر ضد گروه‌های تندرو و دهشت افگن بدون تفکیک در منطقه آغاز خواهد شد.

دگرمن فقیری که دیروز با رادیو آزادی صحبت می‌کرد، افزود:

“هدف این است، هر کسی که بخواهد زندگی مردم ما را نا آرام بسازد، بالای نیرو‌های امنیتی و واحد‌های اداری ما حمله کند، دشمن است. به مجردیکه ما آنها را تشخیص دهیم عملیات ما بالای آنها اجرا می‌شود.”

به گفته مسئول مطبوعاتی قول اردوی سیلاب، فعالیت گروه داعش در ولسوالی شنواری ننگرهار خیلی ضعیف شده و این گروه در دیگر ولسوالی‌ها هم نمی‎تواند در برابر نیرو‌های امنیتی افغان مقاومت کند.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان

رئیس جمهور افغانستان دیروز در صحبت با مردم ننگرهار گفت که در هفته‌های آینده عملیات شدید علیه گروه‌های تروریستی به بخصوص داعش در ننگرهار راه اندازی خواهد شد و نیروهای امنیتی و دفاعی ما داعش را ریشه کن خواهند ساخت.

محمد اشرف غنی در ادامه سخنرانی خود اضافه کرد، به کمک کشور‌های عضو پیمان ناتو تشکیلات اردوی ملی افغانستان، افزایش خواهند یافت.

ایالات متحدۀ امریکا ۸۴۰۰ عسکر و ۱۱ هزار عسکر از دیگر کشورهای عضو ناتو، برنامه‌های آموزش نظامی نیروهای امنیتی افغان را به پیش برده و به کمک‌های مالی‌شان برای تطبیق برنامه‌های ستراتیژیک امنیتی در افغانستان، ادامه می‌دهند.

به گفته رئیس جمهور افغانستان صلاحیت‌های نیروهای ناتو و امریکا برای مبارزه بر ضد گروه‌های تروریستی در این کشور نیز افزایش یافته است.

دگرمن شیرین آقا مسئول مطبوعاتی قول اردوی سیلاب در رابطه به کمک‌های نیروهای بین‌المللی در عملیات نظامی در افغانستان گفت: نیروهای ناتو در شرایط حساس با قوای افغان کمک و همکاری می‌کنند.

وی افزود:

“در صورت ضرورت ما از نیرو‌های بین‌المللی کمک تقاضا می‌کنیم. اما آنها در عملیات نیروهای پیاده ما فعلاً سهم ندارند، ولی حمایت خود را اعلان کرده‌اند. ما در این عملیات با قوت قوی پلان گذاری کرده ایم که قطعات ضربتی، قطعات کوماندو و قطعات خاص و در صورت ضرورت از کابل هم برای ما قوا فرستاده می‌شود.”

به گفته دگرمن فقیری، در این اواخر در نتیجه حملات هوایی قوای افغان و بین‌المللی در ولسوالی‌های کوت، اچین، خوگیانی و شینواری ننگرهار تعداد زیادی قوماندانان مهم گروه داعش کشته شده‌اند.

عمر نری یکی از قوماندانان مهم گروه طالبان پاکستانی در هفته گذشته در نتیجه حمله طیاره بی‌پیلوت امریکایی کشته شده‌است.

عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام آباد در صفحه فیس بوک خود نوشت که عملیات بر ضد عمرنری را رئیس جمهور افغانستان امر داده بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *