نقشه حملات انتحاری و انفجاری بر پارلمان کشور فاش شد

مدارکی به دست‌رس رسانه‌ها قرار گرفته که نشان می‌دهد گروه طالبان تصمیم گرفته‌اند بالای پارلمان افغانستان حمله نمایند.

بر بنیاد این گزارش، این برنامه شامل حمله‌های انتحاری و انفجاری است که طالبان می‌خواهند آن را بالای شورای ملی انجام دهند.

تلویزین یک می‌گوید مدرک‌هایی که در اختیار این رسانه قرار گرفته نشان می‌دهد که ریاست عمومی امنیت ملی جزئیات حمله را با پولیس در میان گذاشته‌است.

بر اساس این مدرک‌ها، طالبان می‌خواهند ماین‌های مقناطیسی را در موترهای نماینده‌گان پارلمان کارگذاری کنند و هم‌چنان حمله‌کننده‌گان انتحاری همین‌اکنون در یک محل نامعلوم به خاطر حمله بالای پارلمان در شهر کابل زنده‌گی می‌کنند.

در مدرک‌ها از افرادی به نام اجمل و بلال نام گرفته شده که هویت‌شان مشخص نیست اما گفته می‌شود از ولایت کاپیسا هستند و به خاطر حملۀ گروهی وارد پایتخت گردیده‌اند.

در این میان یک‌تن از حمله‌کننده‌گان که موتر سراچۀ سفیدرنگ مملو از مواد انفجاری دارد تصمیم دارد خودش را در دروازۀ ورودی پارلمان منفجر ساخته، سپس دو حمله‌کننده مجهز با واسکت‌های انتحاری وارد شورای ملی گردند.

این در حالی‌ست که سال گذشته نیز حملۀ انتحاری و تهاجمی بالای مجلس نماینده‌گان افغانستان صورت گرفته بود که هرچند به نماینده‌گان آسیبی نرسید، اما چندین‌تن در آن کشته و زخمی گردیدند.

در همین حال وزارت امور داخله گفته‌است که تمام توان‌شان را برای تامین امنیت پارلمان به خرج خواهند داد و تعداد زیادی از افراد پولیس را در اطراف شورای ملی توظیف نموده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *