کرملین در امر مبارزه با تروریسم با ارگ اظهار آمادگی کرد

به دنبال وقوع یکی از مرگ‌بارترین حمله‌های هراس‌افگنانه در کابل و واکنش‌های جهانی نسبت به آن، روسیه نیز به کاروان واکنش‌گران پیوسته و این حمله را نکوهش کرد.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با نشر بیانیه‌یی انجام چنین حمله‌یی را در برابر حرکت صلح‌جویانۀ شهروندان جنایت خوانده و ضمن نکوهش آن با مردم افغانستان اظهار هم‌دردی نموده‌است.

در بیانیۀ کاخ کریملین تاکید شده‌است که روسیه آماده‌است با مردم و حکومت افغانستان در مبارزه با هراس‌افگنی هم‌کاری فعال داشته باشد.

روسیه در حالی به هم‌کاری با افغانستان در زمینۀ مبارزه با تروریزم اعلام آماده‌گی می‌کند که پای داعش و فعالیت این گروه از ولایت‌ها عملا به پایتخت کشیده شده و این گروه دی‌روز مسؤولیت یکی از خون‌بارترین حمله‌های سال جاری را به دوش گرفت.

حملۀ خونین روز گذشته بالای معترضان جنبش روشنایی در کابل که واکنش‌های داخلی و خارجی را در پی داشت، یک‌بار دیگر مردم افغانستان را به ماتم نشاند.

مسؤولیت روی‌داد روز گذشته را گروه دولت اسلامی یا داعش به دوش گرفت در حالی که گروه طالبان آن را محکوم کرده و دست‌داشتن در چنین حمله‌یی را رد کردند.

حکومت به خاطر حملۀ دی‌روز و کشته و زخمی‌شدن حدود ۴۰۰ صدتن، امروز را ماتم ملی اعلام کرده و پرچم افغانستان در سراسر کشور و هم‌چنان نماینده‌گی‌های دپلماتیک و سفارت‌خانه‌ها در بیرون از کشور، به حالت نیمه‌برافراشته خواهد بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *