در جریان چهارماه مخالفین مسلح بر پنج‌درصد خاک کشور کنترول پیدا کرده اند

سرمفتش خاص امریکا در امور بازسازی کشور مان در افغانستان می‌گوید، در جریان چهار ماه، حکومت افغانستان کنترول پنج درصد قلمرو این کشور را از دست داده است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” ادارۀ سرمفتش خاص ایالات متحدۀ امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) می‌گوید، از داخل شدن نیروهای امریکایی به قلمرو افغانستان حدود پانزده سال می‌گذرد و از سال ۲۰۰۱ میلادی تا اکنون، طالبان کنترول برخی مناطق این کشور را در دست گرفته اند و بر اساس تخمین، احتمال دارد مناطق بیشتر را هم تصرف کند.

در یک گزارش ادارۀ سرمفتش خاص ایالات متحدۀ امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) گفته شده است، برای آنکه نیروهای امریکایی بطور کامل بتوانند از افغانستان خارج شوند، آنها به نیروهای امنیتی افغان آموزش داده و آنها را تجهیز می‌کنند. اما همین اکنون نیروهای امنیتی افغانستان با کمبود مهمات مواجه اند.

بر اساس گزارش ادارۀ (سیگار) قلمرو تحت تسلط حکومت افغانستان از هفتاد اعشاریه پنج درصد در پایان ماه جنوری سالجاری میلادی به شصت و پنج اعشاریه شش درصد در ماه می کاهش یافته است، به این معنی که از جملۀ چهارصد ولسوالی کنترول نزدۀ آن از نزد حکومت افغانستان خارج شده‌است.

بر اساس گزارش آژانس خبری رویترز، کارشناسان می‌گویند، برای جلوگیری از همچو وضعیت در آینده، همین اکنون هم در زمینۀ کمبودی‌های نیروهای امنیتی افغانستان توجه نشده‌است.

در این گزارش از قول نیروهای امریکایی گفته شده‌است، به دلیل آنکه این مناطق برای حکومت افغانستان اولویت نداشت، کنترول آن را از دست داده‌است و نیروهای افغان برای اجرای عملیات تهاجمی و تأمین امنیت به سایر مناطق اعزام شده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *