نیکلسون: هفتاد درصد از جنگجویان داعش پاکستانی اند

جنرال جان نیکولسن قوماندان عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان  می گوید: که ۷۰ درصد از جنگجویان گروه داعش را در افغانستان پاکستانی ها تشکیل می دهند.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “جنرال نیکلسون که در میان خبرنگاران در واشنگتن صحبت  میکرد افزود:جنگجویانی که در صفوف گروه داعش  می رزمند افراد مسلح  تحریک طالبان  پاکستانی اند که از این تحریک جدا شده ، در نتیجه عملیات نیروهای پاکستانی در وزیرستان شمالی و سایر مناطق به افغانستان  آمده و در این جا به داعش پیوسته اند.
به گفتۀ جنرال نیکولسن،اکثریت افراد مسلح داعش در ننگرهار، باشنده‌های اورکزى ایجنسى در آن سوى خط دیورند و اعضاى تحریک ‌طالبان پاکستان مى باشند که در اوایل سال جارى، با داعش یکجا شده اند.
قوماندان نیروهای امریکایی و ناتو تاکید دارد  که علاوه بر گروه های داعش و طالبان سه گروه تروریستی دیگر نیز در افغانستان  فعالیت دارند اما امریکا متعهد است تا این  گروه ها را هدف قرار دهد و در حال حاضربسیاری از مناطق از وجود این  گروه ها پاکسازی شده است.
این در حالیست  که پیش از این رییس جمهور محمد اشرف غنی و محمد حنیف اتمر مشارو شورای امنیت ملی کشور نیز تاکید کرده که داعش در افغانستان نابود  خواهد شد .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *