کابل تغییر می‌کند

والی کابل چهار قرارداد تطبیق پروژه‌های مختلف درشهرکابل را در حضور داشت رئیس جمهور غنی با یک شرکت بین‌المللی عربی امضا کرد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “این پروژه‌ها شامل ترانسپورت شهری، ساخت پل‌ها وسرک‌های معیاری، ایجاد سیستم منظم ترانسپورت شهری، پاک کاری و تنظیم سواحل دریای کابل، مدیریت آب‌های سطحی، دیزاین و نظارت از پروژه‌ها و بازنگری بلند منزل‌ها در شهر کابل می‌باشد.

سرپرست شاروالی کابل گفت تطبیق این پروژه‌ها سبب بهبود وضعیت در شهر کابل می‌شود.

 

عبدالله حبیب زی سرپرست شاروالی کابل قرارداد تطبیق این پروژه‌ها را به  در حضورداشت رئیس جمهور غنی در ارگ ریاست جمهوری با معاون شرکت عربی خطیب و علمی امضا کرده گفت:

“احداث یک صد و یازده کیلومتر سیستم بس‌های سریع السیر شهری، مطالعات دیزاین و نظارت بیش از بیست کیلومتر جاده‌ها در مناطق مختلف شهر کابل، احداث زیربناها و مدیریت آب‌های سطحی و حل مشکل تمام آب‌های سطحی شهر کابل و تمام بلند منزل‌های که منبعد در کابل ساخته می‌شود در یک مرحله به خاطر ارزیابی به شرکت خطیب و علمی فرستاده می‌شود.”

آقای حبیب زی در مورد آغاز زمان دقیق پروژه‌ها چیزی نگفت اما تأکید کرد که برخی از این پروژه‌ها به شمول سیستم ترانسپورت در سال جاری آغاز شده و مصارف آن ازبودجۀ حکومت افغانستان وبرخی نهادهای کمک کننده پرداخت می‌گردد.

سرپرست شاروالی کابل کاهش ازدحام در این شهر، کوتاه شدن مسیر رفت وآمد، عرضۀ خدمات شهری بیست و چهار ساعته، کاهش آلوده‌گی هوا، ایجاد زمینۀ کار برای بیش از یک صد هزار نفر، بهبود قانون ترافیک و معیاری شدن مدیریت پروژه‌ها را از فواید این قراردادها عنوان کرد.

این قرارداد ها در حالی صورت می‌گیرد که باشنده‌گان کابل و ضعیت جاده‌های این شهر را نگران کننده خوانده و شاروالی کابل را مقصر این وضعیت می‌دانند.

 

حبیب‌زی: بخشی از این پروژه ها مطالعات، دیزاین ونظارت بیش از بیست کیلومترجاده‌ها در مناطق مختلف شهر کابل است.

ازسوی همبا روی کارآمدن حکومت وحدت ملی رئیس جمهورغنی نیز از وضعیت شهرکابل ابراز نگرانی کرده تأکید کرد که برای آوردن تغییر در چهرۀ شهر کابل تلاش میکند.

رئیس جمهور غنی سال گذشته بر تطبیق برخی پلان‌ها به مشورۀ بزرگان و وکلای نواحی مختلف برای بهبود وضعیت مرکز و ولسوالی‌های این ولایت تأکید کرده بود و همچنان.

از سوی هم رمضان حرب معاون شرکت خطیب وعلمی می‌گوید که بخاطر بهتر تطبیق شدن این پروژه‌ها تلاش‌های بیشتری را انجام خواهند داد.

 

حرب: برای بهتر تطبیق شدن این پروژه‌ها تلاش‌های بیشتری را انجام خواهند داد.

وی گفت:

“مابرای همکاری از هیچنوعتلاش دریغنخواهیم کرد و با شما دستمیدهیمتا بهبهتر شدن وضعیت با هم کار کنیم.”

دراین حال همایون قیومی مشاورارشد رئیس جمهور در امور انکشاف و زیربنا‌ها می‌گوید عملی شدن این پروژه‌ها سبب رشد اقتصادی در شهر کابل شده وباشنده‌گان کابل از عرضۀ خدمات بهتر مستقید خواهند شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *