یک برادر خواهرش را کشت

مسوولان محلی ولایت بدخشان، از کشته شدن یک دختر توسط برادر اش در ولسوالی کشم  این ولایت خبر می‌دهند.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “احمد نوید فروتن، سخنگوی والی بدخشان، به رسانه ها می‌گوید: “این دختر که پانزده سال سن دارد، دانش‌آموز صنف هشتم مکتب نسوان مشهد این ولسوالی می‌باشد که صبح دیروز با شلیک گلوله از سوی برادر اش کشته شده است.”
به گفته‌ای فروتن، پولیس قوماندانی امنیه این ولسوالی عامل این قتل را بازداشت کرده و به هدف روشن شدن بیشتر این رویداد تحت تحقیق قرار دارد.
با این حال، مادر این دختر به پولیس گفته است که دختر اش خودکشی کرده؛ اما بررسی‌های پولیس به هدف شناسایی نشان انگشت در اسلحه و بازجوی از متهم جریان دارد تا دلیل اصلی قتل روشن گردد.
در همین حال، فعالان حقوق زن در ولایت بدخشان، از آنچه که افزایش رویداد های خشونت علیه زنان در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت می‌خوانند، اظهار نگرانی می‌کنند.
به گفته‌ای آنان، عدم تطبیق قانون بالای عاملان خشونت علیه زنان سبب شده است که زنان   و دختران این ولایت بیشتر از پیش مورد خشونت مردان خانواده‌های خود قرار گیرند.
از سوی هم، پیش از این مسوولان شفاخانه ولایتی بدخشان به کلید گفته بودند که بدلیل افزایش خشونت‌های خانوادگی رقم دختران و زنان جوان که با استفاده از مرگ موش اقدام به خودکشی می‌کنند، نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *