اتمر با دست پر به کابل برگشت

شورای امنیت ملی کشور سفر اخیر حنیف اتمر به تاجکستان و قرغزستان را در امر مبارزه با تروریزم پُر دست آورد می‌خواند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” تواب غورزنگ سخنگوی این شورابه رسانه ها گفت که مشاور امنیت ملی، به شمول تاجکستان و قرغزستان با اکثر کشورهای منطقه در زمینه مبارزه مشترک با تروریزم به توافق رسیده‌است.

شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که اجماع منطقه‌یی به هدف مبارزه مشترک علیه تروریزم بر وضعیت عمومی در کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت تأثیر گذار خواهد بود.

تواب غورزنگ سخنگوی این شورا روز شنبه در صحبت به رادیو آزادی گفت که تاجکستان و قرغزستان در بخش امنیت و اقتصاد با حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان تعهدات مشخص کرده اما در این زمینه جزئیات بیشتر ارایه نکرد.

آقای غورزنگ افزود که تاجکستان و قرغزستان نیز مانند سایر کشورهای منطقه به تروریزم نه گفته اند و همچنان افزود که تروریستان باید بدانند که آنان و حامیان شان دیگر در منطقه جا ندارند.

وی افزود:

“کشورهای منطقه به دهشت افگنان و حامیان شان نه گفته اند و این به این معنی است که نه دهشت افگنان و نه هم حامیان شان در منطقه و افغانستان همراه و رفیق دارند بناءً دهشت افگنی یک تهدید مشترک است و مبارزه علیه آن نیاز به اتحاد منطقوی و اجماع منطقوی دارد.”

حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی افغانستان هفته گذشته به دعوت رسمی همتای تاجکستانی اش نخست به تاجکستان و سپس به قرغزستان سفر کرد.

 

حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی افغانستان

آقای اتمر در جریان سفرش به شمول برخی مقامات دیگر این کشورها باروسای جمهور تاجکستان و قرغزستان نیز دیدارهای داشت.

قبل از این شورای امنیت ملی افغانستان هدف سفر حنیف اتمر به تاجکستان و قرغزستان را جلب همکاری‌های منطقوی در زمینه مبارزه با تروریزم خوانده‌است.

به اساس معلومات این شورا، حنیف اتمر در نُه ماه گذشته به هدف جلب همکاری‌های منطقه‌یی در زمینه مبارزه مشترک علیه تروریزم به یازده کشور سفر نموده که نتیجه مثبت نیز در پی داشته است.

د

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *