دیدارها بین غنی و عبدالله ادامه پیدا می‌کند

رئیس جمهور و رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی دیروز با هم ملاقات کردند.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه در هفته گذشته اعتراض کرد که رئیس جمهور در ظرف چند ماه حتی یک بار هم گفتگوی مستقیم و رو در رو را با وی انجام نداده‌است.

رئیس اجرائیه همچنان رئیس جمهور اشرف غنی را به عدم تطبیق توافقنامه حکومت وحدت ملی متهم نموده و دیروز در دیدار با رئیس جمهور اختلاف نظر های خود را بیان کرد.

در نشست رهبران حکومت وحدت ملی که عصر دیروز ساعت پنج و سی دقیقه در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد، انجینر محمد خان معاون اول رئیس اجرائیه و سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور نیز حضور داشتند.

چخانسوری: قرار بر این شد که در نشست بعدی، رئیس صاحب جمهور بحث‌های یاد شده را مور بررسی قرار دهد.

هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور کشور به رسانه ها چنین گفت:

“این نشست در یک فضای دوستانه برگزار شد. رئیس صاحب جمهور صحبت‌های رئیس صاحب اجرائیه را استماع نمود و قرار بر این شد که در نشست بعدی، رئیس صاحب جمهور بحث‌های یاد شده را مور بررسی قرار دهد.”

سخنگوی رئیس جمهور اشرف غنی گفت، رئیس جمهور و رئیس اجرائیه در آیندۀ نزدیک بار دیگر ملاقات خواهند کرد.

بر اساس گزارش‌های تائید ناشده اشرف غنی و عبدالله عبدالله روز پنج‌شنبه و یا جمعه باهم دیدار خواهند داشت.

اما مجیب‌الرحمن رحیمی سخنگوی رئیس اجرائیه در صحبتی با رادیو آزادی گفت، در اجلاس دومی رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان، رئیس جمهور نظریاتی خود را ارائه کرده و در جلسه سومی امید بر این است که هر دو جانب به نتیجه برسند.

سخنگوی عبدالله عبدالله در ادامه صحبت خود گفت، در نشست دیروز، رئیس اجرائیه افغانستان پیشنهادات مشخص خود را به رئیس جمهور ارائه کرد.

رحیمی: رئیس اجرائیه بیشتر روی محور و تطییق توافقنامه سیاسی، بخصوص بخش اصلاحات در توافقنامه سیاسی تأکید کرد.

مجیب‌الرحمن رحیمی افزود:

“رئیس اجرائیه بیشتر روی محور و تطییق توافقنامه سیاسی، بخصوص بخش اصلاحات در توافقنامه سیاسی تأکید کرد. در عین زمان در این نشست از سوی رئیس اجرائیه دیدگاه‌های در مورد چگونگی سیاست خارجی افغانستان، نوع سیاست داخلی، برخورد با نهادهای دولتی، تعیینات در صفوف بالا، عملی شدن عاجل و فوری اصلاحات نظام انتخاباتی، توزیع تذکره‌های الکترونیکی، ایجاد کمیسیون تهیه مسوده تعدیل قانون اساسی و دیگر مسایل مطرح شد.”

عبدالله عبدالله بعد از اینکه پنج‌شنبۀ گذشته انتقادهای جدی را عنوانی رئیس جمهور اشرف غنی بیان کرد، در کابل با سفرای امریکا، بریتانیا، هند و دنمارک و همچنان نماینده‌گان سازمان ملل‌متحد و اتحادیه اروپا برای افغانستان و مقامات نظامی و ملکی مأموریت حمایت قاطع ناتو دیدار داشت.

آن‌ها پس از ملاقات با عبدالله‌ عبدالله با نشر خبرنامه‌های به ادامه و تقویت نظام کنونی تأکید کرده و خواستار تطبیق مواد موافقتنامه تشکیل حکومت وحدت ملی شدند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *