تهاجم گسترده مخالفین مسلح بر بغلان مرکزی دفع شد

عبدالستار بارز، والی ولایت بغلان می‌گوید حمله گروه طالبان بر ولسوالی بغلان مرکزی دفع شده و در عملیات شب گذشته نیروهای امنیتی در ولسوالی بغلان مرکزی ۳۰ طالب کشته و ۳۹ تن دیگر شان زخمی شده‌اند.
آقای بارز  که در یک کنفرانس خبری سخن می گفت: اضافه کرد  که در میان کشته شدگان ۵ فرمانده مشهور طالبان نیز شامل اند.
والی بغلان افزود که مخالفین مسلح بعد از ظهر روز پنج‌شنبه حملات شدیدی را بر ولسوالی بغلان مرکزی شروع کردند و درگیری تا ساعت ۱۱ شب گذشته ادامه داشت. او گفت قاری نثار مسئول قطعه منتظره، قاری عبدالله مسئول امنیت طالبان در ولسوالی چهاردره ولایت قندوز، قاری نعیم مسئول قوماندانی امنیه طالبان در ولسوالی دوشی، قاری اسلام‌الدین و مولوی شهاب از سرگروپان طالبان در این درگیری کشته شده‌اند.
در این درگیری‌ها ۴ سرباز نیروهای امنیتی شهید شده‌اند و درحال حاضر عملیات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی در این ولسوالی ادامه دارد.
پس از حمله طالبان بر این ولسوالی، منابع محلی گزارش داده بودند که شاهراه بغلان-قندوز بسته شده اما والی بغلان گفت پس از عقب‌نشینی طالبان این شاهراه باز شده است.
روز گذشته گروه طالبان ادعا کردند که در مناطق مختلف بغلان بیش از ۱۲ پوسته امنیتی را تصرف کرده و تعدادی زیادی از نیروهای دولتی را کشته و زخمی نموده‌اند. آنان همچنان گفته بودند که مقداری اسلحه و تانک‌های نیروهای امنیتی را نیز با خود برده‌اند.
والی بغلان اما این گفته‌های طالبان را رد می‌کند.
به تاریخ ۲۵ اسد ولسوالی دهنه غوری بغلان به دست طالبان سقوط کرد و چگونگی سقوط این ولسوالی با شک و تردیدهایی همراه شد. اکنون آقای بارز می‌گوید «جنایت‌کارانی» در میان نیروهای دولتی در هنگام سقوط این منقطه با دشمن ارتباط داشته و عمال دشمن بوده‌اند.
آقای بارز در یک گفت‌وگوی تلفونی به بی‌بی‌سی گفته است که این افراد زیرنظر دادستان امنیت داخلی و خارجی بغلان تحت بازجویی قرار گرفته‌اند.
والی بغلان شمار این افراد را معلوم نکرده و گفته که درحال حاضر «یک گروه» از این افراد به اتهام همکاری با دشمن بازداشت شده و «بازداشت سایر جنایت‌کاران ادامه دارد.»
در عملیات شب گذشته نیروهای امنیتی، قریه‌های انگورباغ، سرک شاهی خیل، ذکر خیل، جرخشک و سرک شرکت از وجود طالبان تصفیه و تلاشی شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *