ملا عارف به جای ملا رسول به عنوان رهبر انتصاب شد

گزارش‌ها می‌رسانند که گروه انشعابی طالبان به رهبری ملا رسول، رهبر جدیدی را برای این گروه برگزیده‌اند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “سخن‌گوی این گروه به نام ملا عبدالرحمان نیازی به رسانه‌ها گفته‌است که شورای سیزده نفرۀ این گروه ملا عبدالرؤوف عارف را به عنوان رهبر جدید این گروه تعیین کرده‌است.

نیازی در مورد رهبر پیشین‌شان ملا رسول گفته‌است که رسول از چندی به این‌طرف ناپدید گردیده‌است.

چندی پیش گزارش‌هایی مطرح شد مبنی بر این‌که ملا رسول، رهبر گروه انشعابی طالبان توسط نظامیان پاکستان در آن کشور بازداشت گردیده و این موضوع را طالبان نیز تایید کردند.

ذبیح‌الله مجاهد پیش از این گفته بود که ملا رسول بازداشت شده و دیگر با رهبری ملا هیبت الله پس از کشته‌شدن ملا اختر محمد منصور، هیچ عضو این گروه مخالفت ندارد.

گفته می‌شود ملا عبدالرؤوف، جانشین جدید ملا رسول در زمان رژیم طالبان معاون وزارت دفاع ملی آنان بود‌است.

از سویی، گروه محاذ فدایی در هفته‌های گذشته گروه محاذ فدایی که یکی از شاخه‌های دیگر گروه طالبان و بخشی از گروه ملا رسول به شمار می‌آیند نیز ملا امدادالله منصور را به حیث رهبر جدیدشان تعیین کردند.

ملا امدادالله منصور برادرزادۀ ملا منصور دادالله، یکی از فرمان‌دهان مخالف رهبری طالبان در زمان سرکرده‌گی ملا اختر محمد منصور و از بنیان‌گذاران و معاون پیشین گروه ملا رسول است که پس از بیعت خانه‌وادۀ منصور دادالله از ملا هیبت‌الله آخندزاده، به حیث رهبر گروه محاذ فدایی گماشته شد.

ملا منصور دادالله پس از افزایش مخالفت با ملا اختر محمد منصور در زمان رهبری او، در حملۀ شماری از طالبان هوادار اختر منصور در ولسوالی خاک افغان زابل کشته شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *