ولسی‌جرگه: کشور با کمبود قوای مسلح رو به رو است

برخی از اعضای کمیسیون‌های امور داخلی و امور دفاعی ولسی جرگه می‌گویند، تعداد نیروهای امینتی افغان که هدف تعیین شده بود، هنوز هم تکمیل نگردیده‌است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “با آنکه مناطق مختلف افغانستان شاهد ناامنی‌های گسترده و تحرکات شدید مخالفان مسلح دولت است برخی از اعضای کمیسیون‌های امور داخلی و دفاعی ولسی جرگه از کمبود تعداد نیروهای امنیتی افغان حرف می‌زنند.

آنان می گویند، حکومت تا کنون نتوانسته تعداد نیروهای امنیتی افغان را به حدی برساند که از قبل هدف تعیین شده بود.

به اساس معلومات مقامات حکومتی، افغانستان حدود سه صد و پنجاه هزار نیروی امنیتی و دفاعی دارد که شامل پولیس و اردوی ملی می‌گردد.

کمیسیون امور دفاعی ولسی جرگه می‌گوید که تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان به دلیل بی‌توجهی و ضعف مدیریتی، در کنار اینکه تلف شده‌اند و یا هم ترک وظیفه کرده‌اند به شکل خیالی نیز شامل صفوف نیروهای امنیتی می‌باشند.

نگرانی‌ها از کمبود نیروهای امنیتی و موجودیت خیالی آنان موضوع تازه نبوده بلکه در گذشته‌ها نیز از سوی نهاد‌های چون وزارت دفاع امریکا، ادارۀ سرمفتش خاص بازسازی امریکا برای افغانستان یا سیگار و نهاد موسوم به حقوق و عدالت نیز مطرح شده‌است.

اعضای کمیسیون‌های امور داخلی و امور دفاعی ولسی جرگه مسئله موجودیت نیروهای خیالی و کمبود در تشکیلات نیروهای امنیتی را روی وضعیت امنیتی افغانستان تأثیر گذار می‌داند.

آنان می‌گویند که حکومت باید هر چه زودتر این خلا را پُر کند در غیر آن این موضوع سبب تشدید نا امنی‌ها در این کشور خواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *