تهاجم وسیع گروه طالبان بر شهر کندز عقب زده شد

پولیس کندز می‌گوید که طالبان بامداد دیروز، با راه‌اندازی حمله‌ای می‌خواستند به‌سوی مرکز شهر این ولایت نزدیک شوند، اما توسط نیروهای امنیتی، این حمله‌ی آنان با شکست مواجه شد.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “محمدمعصوم هاشمی صافی، آمر امنیت فرماندهی پولیس کندز می‌گوید: «حمله‌ی طالبان به‌سوی مرکز شهر کندز را با شکست مواجه ساختیم.»
در همین حال، پولیسان محلی در منطقه‌ی زرخرید شهر کندز می‌گویند که به‌دلیل کم‌بود مهمات و نرسیدن نیروهای کمکی به این منطقه، ۵ پوسته‌ی آنان در شمال‌غرب شهر کندز به دست طالبان سقوط کرده است.
طالبان حوالی ساعت چهار بامداد دیروز، حمله‌ی خود را از شمال‌غرب بر مرکز کندز آغاز کردند که در پی این حمله، بیشتر بخش‌های روستای زرخرید، به‌شمول ۵ پوسته‌ی پولیس محلی را در کنترول گرفتند.
شماری از فرماندهان پولیس محلی روستای زرخرید، علت سقوط این منطقه به دست طالبان را نرسیدن نیروهای کمکی و مهمات می‌دانند، اما محمدمعصوم هاشمی صافی، آمر امنیت فرماندهی پولیس کندز می‌گوید که تهاجم طالبان را در این بخش عقب زده‌اند.
زرخرید، در ۲ کیلومتری شمال‌غرب شهر کندز موقعیت دارد و مسیر ولسوالی تازه‌تشکیل‌شده‌ی گل‌تپه نیز از آن می‌گذرد که حالا دیگر قطع شده است.
شیخ زاهد، فرمانده پولیس محلی در روستای زرخرید که از پوسته‌اش فرار کرده، می‌گوید پیش از تهاجم طالبان به این منطقه مقام‌های محلی را در جریان گذاشته بود، اما نه تنها که پیش‌گیری نشد، بلکه هنگام نبرد نیز به وی و نیروهایش، نیروی کمکی و مهمات نرسید تا این که این منطقه سقوط کرد.
شیخ زاهد می‌گوید: «خبر دادیم که طالبان حمله می‌کنند، کمک خواستیم و مهمات طلب کردیم، کسی به کمک ما نیامد و مهمات هم نرسید، باالآخره زرخرید سقوط کرد.»
او می‌گوید که پوسته‌ی امنیتی او، با چهار پوسته‌ی دیگر، در این روستا، واقع در شمال‌غرب شهر کندز سقوط کرده است.
گفتگو با سربازان در این منطقه نیز می‌رساند که نرسیدن نیروی کمکی و مهمات، از دشواری‌های جدی پولیس محلی در زرخرید و یکی از دلیل‌های سقوط این منطقه به دست طالبان بوده است.
یک تن از این سربازان می‌گوید: «اگر نیروی کمکی می‌آمد، اگر مهمات می‌داشتیم، طالبان را شکست می‌دادیم، نمی‌توانستند پوسته‌های ما را بگیرند.»
اما در همین حال، محمدمعصوم هاشمی صافی، آمر امنیت فرماندهی پولیس کندز می‌گوید که از زرخرید، طالبان را بیرون رانده‌اند.
آقای صافی می‌گوید: «بامداد دیروز طالبان به پوسته‌های زرخرید حمله کردند و پیش‌روی داشتند، اما ما آن‌ها را تا چاشت عقب راندیم و شکست‌شان دادیم.»
آمر امنیت پولیس کندز می‌گوید که نیروهای کمکی به موقع به محل رسیده و حمله‌های هراس‌افگنان به خاطر سقوط روستای زرخرید و پیش‌رَوی‌شان به سوی مرکز شهر کندز، شکست خورده است.

آتش‌زدن خانه‌های سربازان پولیس محلی توسط طالبان

برخی از سربازان پولیس محلی در زرخرید می‌گویند که طالبان پس از تصرف این روستا، خانه‌های‌ این پولیسان را نیز آتش زده‌اند.
پولیسان محلی این منطقه می‌گویند که پس از این که طالبان، پوسته‌های آنان را تصرف کردند، به خانه‌های آنان آتش زدند.
یک تن از این پولیسان می‌گوید: «طالبان بعد از این که پوسته‌های ما را گرفتند و در دادند[آتش زدند]، خانه‌های ما را هم در دادند [آتش زدند].»
در همین حال، منابع موثق به روزنامه‌ی ۸صبح می‌گویند که روستای زرخرید سقوط کرده، اما بخش‌هایی از این روستا که جزیی از مرکز کندز است، در کنترول پولیس محلی است و اکنون خط دفاعی نیروهای امنیتی در منطقه‌ی تپه‌ی غلام‌سخی، (به طرف مرکز) در بخش اخیر روستای زرخرید است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *