حمله وسیع قوای مسلح از چند استقامت بر مواضع مخالفین مسلح در قندز

مقام‌های امنیتی افغانستان از آغاز عملیات گستردۀ نظامی برای پاکسازی چندین ولسوالی کندز از حضور طالبان خبر می‌دهند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” شیر عزیز کامه وال قوماندان زون ۸۰۸ سپین زر در زون شمالشرق در گفتگوی تلیفونی با یکی از رسانه ها گفت که در عملیات جدید هزاران نیروی افغان اشتراک دارند.

وی گفت:

” از ولسوالی قلعۀ زال شروع و به دنبال آن ولسوالی دشت ارچی تصفیه خواهد شد و همچنان ولسوالی امام صاحب و چهاردره هم. درین عملیات هم قطعات خاص و هم قوای هوایی افغان اشتراک خواهند داشت تا امنیت مطمین را تأمین کنیم تا مردم کندز از شر جنایتکاران خلاص شوند و به زندگی عادی خود ادامه دهند.”

سترجنرال مراد علی مراد معاون لوی درستیز وزارت دفاع ملی هم دیروز در شهر کندز به مردم این ولایت اطمینان داده گفت:

” من به مردم کندز اطمینان می‌دهم که امسال عید قربان یک عید خوب خواهد بود و امسال آن‌ها خواهند توانست تا هم قربانی بکنند و هم دعا بکنند که خدایا افغانستان در یک فضای صلح و ثبات و برادری و اخوت قرار بگیرد.”

این عملیات جدید در حالی آغاز می‌شود که طالبان حمله‌ های شان را در گوشه‌های گوناگون افغانستان به شمول کندز افزایش داده‌اند.

نزدیک به دو هفته پیش، طالبان ولسوالی ستراتیژیک خان آباد کندز را برای چندین ساعت تصرف کردند و سپس در یک ضد حملۀ نیروهای افغان عقب زده شدند.

خود شهر کندز هم پارسال برای مدت کوتاهی به دست طالبان افتاده بود.

اما، حالا مقام‌های افغان می‌گویند، از آمادگی کامل برای دفاع از کندز برخوردارند.

آقای کامه وال به رادیو آزادی گفت که در صورت نیاز، نیروهای مأموریت حمایت قاطع ناتو هم با آنان کمک خواهند کرد.

مأموریت حمایت قاطع در ماه جنوری سال ۲۰۱۵ میلادی در افغانستان با هدف آموزش، مشوره دهی و کمک با نیروهای امنیتی – دفاعی افغانستان آغاز شد.

ایالات متحده امریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو گفته اند که افغانستان را تنها نخواهند گذاشت و اجازه نخواهند داد که این کشور به لانۀ امنِ برای تروریستان مبدل شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *