جنگِ پکتیا از اسلام آباد مدیریت می‌شود

برخی از اعضای شورای ولایتی پکتیا می‌گویند که رهبری جنگ در جانی خیل بدست اتباع پاکستانی بوده و مخالفین مسلح در این ولسوالی نیز توسط هلیکوپترهای این کشور اکمال می‌شوند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “فیض محمد منگل عضو شورای ولایتی پکتیا  امروز یکشنبه در مورد به رادیو آزادی گفته است که حکومت باید در مورد گام‌های جدی تری بردارد.

وی چنین ادامه داد:

“هلیکوپترهای پاکستانی است که در آنجا نشست و برخاست داشته و مخالفین را انتقال می‌دهد به آنان اسلحه، مهمات، مواد غذایی می‌رساند زخمی و اجساد شان را منتقل می‌کند خواست ما از حکومت مرکزی این است که آنان باید قوت‌های هوایی را به اسرع وقت به نیروهای امنیتی رسانیده آنان را تجهیز کند.”

داکتر علم میر یکی دیگر از اعضای شورای ولایتی پکتیا نیز با تائید این موضوع هشدار می‌دهد که اگر حکومت تلاش هایش را برای پاک سازی مخالفین مسلح از ولسوالی جانی خیل سرعت نبخشد مردم این ولسوالی با مخالفین خواهند پیوست.

 

این در حالیست که به اساس گزارش‌های برخی از رسانه‌های غربی، شبکه حقانی به همکاری دستگاه استخباراتی پاکستان سعی می‌کند تا مراکزش را از آنسوی خط دیورند به جنوب شرق افغانستان انتقال دهد.

مقامات افغان همچنان گفته اند که طالبان می‌خواهند تا در ولایت هلمند نفوذ ‌شان را گسترش داده و شورای کویته را به این ولایت انتقال دهند.

اعضای شورای ولایتی پکتیا می‌گویند که اگر حکومت برای پسگیری جانی خیل با جدیت دست به کار نشود، به شمول لویه پکتیا کابل نیز به تهدید مواجه خواهد شد.

در این حال وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، گزارش‌های که گویا مخالفین مسلح در جانی خیل از سوی پاکستان اکمال می‌شوند به این وزارت نرسیده‌است، اما اطمینان می‌دهد که بزودی ولسوالی جانی خیل در کنترول حکومت قرار خواهد گرفت.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *