ولسوالی قلعه زال آزاد شد

مقامات محلی در ولایت کندز می‌گویند که پس از واردشدن تلفات سنگین به گروه طالبان،  ولسوالی قلعه زال به دست نیروهای امنیتی کشور افتاده است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “محمدمعصوم هاشمی آمر امنیت قوماندانی امنیه کندز می‌گویند که آن ولسوالی در نتیجۀ عملیات نیروهای امنیتی و کماندو صبح امروز به تصرف دولت در آمد.

آقای هاشمی افزودکه در نتیجۀ عملیات بازپس‌گیری قلعۀ ذال که با پشتیبانی قوای هوایی همراه بود، آن ولسوالی از وجود طالبان پاکسازی گردید.

هرچند این مقام امنیتی کندز شمار دقیق کشته‌ها و زخمیان طالبان را روشن نساخت؛ ولی مدعی شد که تلفات سنگینی به جنگجویان آن گروه وارد شده است.

در حال حاضر به گفتۀ مقامات امنیتی، طالبان از ولسوالی فرار کرده اند و عملیات تلاشی خانه به خانه در قلعۀ ذال آغاز شده است.

وزارت داخلۀ افغانستان نیز تصرف دوبارۀ ولسوالی قلعۀ ذال را تأیید کرده است.

ولسوالی قلعۀ ذال ولایت کندز در هم‌جواری مرکز و ولسوالی‌های خان‎آباد و چهاردره موقعیت دارد و بیش از پنجاه کیلومتر از شهر کندز فاصله دارد. حدود دو ماه پیش، طالبان با راه‌اندازی حملات تهاجمی در حومۀ شهر کندز و ولسوالی‌های قلعۀ ذال و خان‌آباد این دو ولسوالی را تصرف کردند.

اما ولسوالی خان‌آباد پس از یک‌ شبانه‌روز دوباره به کنترول دولت در آمد؛ ولی در ولسوالی قلعۀ ذال از آن زمان تا کنون طالبان حاکم بود.

این در حالی است که روز گذشته مقامات امنیتی محلی در کندز اعلام کردند که عملیات گسترده‌ای را برضد مخالفین مسلح در آن ولایت آغاز کرده اند.

در پی شدت نبرد و گسترش جنگ در ولایت کندز، جنرال عبدالله حبیبی وزیر دفاع افغانستان در آخرین روز ماه اسد به کندز رفت و رهبری جنگ را به دوش جنرال مرادعلی مراد، معاون لوی درستیز افغانستان گذاشت.

وزیر دفاع افغانستان به باشندگان کندز تعهد سپرد که تمام مناطق این ولایت از وجود شورشیان پاکسازی خواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *