اردوی پاکستان با نام داعش و طالب علیه دولت می‌جنگد

 وزارت داخله کشور، اعلام کرد، نظامیان اردوی پاکستان به نام‌های داعش و طالبان در افغانستان فعالیت می‌کنند که پس از این برای افغان‌ها پذیرفتنی نیست.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “صدیق صدیقی، سخنگوی این وزارت، می‌گوید: “پناه گاه‌های تمام تروریست‌ها در خاک پاکستان است و در آن‌جا آموزش می‌بینند، تجهیز و تامین مالی شده و برای انجام حملات انتحاری و انفجاری به افغانستان اعزام می‌شوند.
به گفته‌ای صدیقی، در حال حاضر در ۱۷ ولایت کشور درگیری جریان دارد و ۱۰ گروه تروریستی به نام‌های گوناگون با نیروهای افغان مصروف جنگ هستند.
صدیقی، می‌افزاید: “این گروه‌ها را دولت پاکستان ایجاد کرده و شماری زیادی از آنان عضویت اردوی این کشور را دارند که به نام‌های مختلف در برابر نیروهای افغان می‌جنگند.
وی، در مورد جنگ روان در ولسوالی جانی‌خیل ولایت پکتیا، می‌گوید: “جنگ در این ولسوالی جنگ پاکستان است و نیروهای که علیه اردو و پولیس افغانستان می‌جنگند، اردوی  پاکستان می‌باشد.”
این در حالیست که به تازگی اعضای شورای ولایتی پکتیا اعلام کرد که طیاره‌های پاکستانی به طالبان تجهیزات نظامی انتقال می‌دهند و اجساد کشته شدگان آن‌ها را از صحنه‌های نبرد نیز به جای نامعلومی منتقل می‌کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *