اسماعیل خان به دولت هشدار داد

محمد اسماعیل خان، وزیر پیشین آب و انرژی و یکی از فرماندهان جهادی با اشاره به تنش های اخیر میان رییس جمهور اشرف غنی ، رییس اجرایئه حکومت وحدت ملی گفت که ادامه این تنش ها میان دو رهبر میتواند پیامدهای ناگواری را برای کشور به همراه داشته باشد.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “وی که در مراسم گرامیداشت از پانزدهمین سالروز ترور احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور در شهرهرات سخن میگفت هشدار داد که اختلاف ها میان رهبران حکومت وحدت ملی کشور را به نابودی خواهد کشاند.

این مقام پیشین حکومت همچنان تهدید کرد که در برابر کم کاری حکومت در کارجلوگیری از زورگویی ها، خودسری ها و باج گیری ها، خاموش نخواهند داشت.

در حالی اختلاف ها میان رهبران حکومت وحدت ملی تا کنون از میان نرفته اند، امیر محمد اسماعیل وزیرپیشین انرژی و آب و یکی از فرماندهان پیشین جهادی از پیامدهای این اختلاف ها هشدارمی دهد.

محمد اسماعیل در این رابطه چنین گفته است:” امروز اختلاف ها بین رهبران حکومت، اختلاف های قومی در سطح کشور، استفاده های ناجایز بخاطر اختلاف ها، ملت ما را به طرف نابودی می برند، ما مجاهدین که سر زمین را آزاد ساختیم، در برابر از این بیشتر تحمل نمی کنیم.”

این فرمانده پیشین جهادی از آنچه که کوتاهی حکومت در برابر زورگویی ها، خودسری ها و باج گیری ها می داند، نیز به شدت انتقاد می کند.

آقای خان می افزاید:”ما تا حالا کوچکترین حرف را نزدیم، تحمل کردیم و بر نظام احترام داریم، اگر نظام جلو زورگویی ها، خودسری ها و باج گیری ها را نگیرد، باز ما که این سرزمین را آزاد ساختیم، برخی ها که یک روز با عکس دوستم خود را نشان می دهند، برخی ها که یک روز با عکس نجیب خود را نشان می دهند و برخی دیگر که در این سرزمین خودکامگی می کنند، برای شان اجازه نمی دهیم.”

شماری از چهره های سیاسی، بحران حکومت داری، افزایش ناامنی ها، به درازا کشیدن شدن اختلاف ها میان رهبران حکومت وحدت ملی و نا خوشنودی مردم را از حکومت، علت های اصلی این انتقاد می دانند.

سناتور گلالی اکبری گفته است:” رهبران حکومت نتوانستند که به نیازمندی های مردم رسیده گی کنند، در حل چالش ها ناکام بودند و هرگاه به مشکلات توجه نکنند، مردم بیشتر از این خاموش نخواهند بود.”

احمد ضیا مسعود، نماینده خاص رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری گفته است:” در هر کشوری که اختلاف های سیاسی میان رهبر سیاسی وجود داشته باشد، روحیه جنگی را پایان می آورد و دشمن را تشویق می کند.”

آن چه که انحصار قدرت در دست رییس جمهور گفته می شود، آغازگر تنش و اختلاف میان رییس اجراییه و رییس جمهور گفته شده است، تا کنون این دو سه بار با هم دیدار داشته اند، اما این اختلاف ها هنوزهم پابرجا استند، منابع می گویند که تفاوت دیدگاه میان دو رهبر هنوزهم پابرجا است و بیم آن می رود که این اختلاف ها به این زودی ها از میان نروند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *