کابل به لاری های پاکستان اجازه عبور نمی‌دهد

 ارگ ریاست جمهوری کشور در کابل می‌گوید به لاری‌های اموال تجارتی پاکستان اجازه عبور از خاک افغانستان به آسیای میانه را نمی‌دهد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “هر چند تنش در روابط افغانستان و پاکستان گپ تازه‌یی نیست؛ اما این نخستین بار است که حکومت افغانستان در واکنش به عدم همکاری اسلام آباد در بخش ترانزیت، از عبور لاری‌های اموال تجارتی پاکستان از خاک افغانستان به آسیای میانه، جلوگیری می‌کند.

معاون سخنگوی رئیس جمهور روز در صحبت بارسانه ها گفت، پاکستان پس از آنکه بندر واگه را به روی تجار افغان بست، افغانستان در واکنش به این کار پاکستان دست به اقدام مشابه می‌زند.

 

یک روز پیش از این، رئیس جمهور غنی در دیداری با جینکینس نماینده خاص بریتانیا برای افغانستان و پاکستان در کابل گفت است که با توجه به عدم همکاری پاکستان و ایجاد مشکلات سر راه تجار افغان، پس از این به تجار پاکستان اجازه عبور از خاک افغانستان و رسیدن به کشورهای آسیای میانه را نخواهد داد.

این تصمیم پس از آن از سوی افغانستان اتخاذ شده‌است که در ماه‌های اخیر پاکستان فشارها بر افغانستان را از رهگذر تجارت و ترانزیت افزایش داده‌ که با این کار پاکستان، تجار افغان میلیون‌ها دالر زیان دیده‌اند.

ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید، با مشکلاتی که پاکستان سر راه تجار افغان ایجاد کرده، افغانستان نیز به بدیل راه ترانزیت و تجارت این کشور فکر کرده‌ و روز تا روز وابسته گی به پاکستان از رهگذر تجارت و ترانزیت، کاهش خواهد یافت.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *