ملا هبه‌الله از طرفدارانش خواست که به جنگ ادامه دهند

ملا هیبت‌الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان در تازه‌ترین پیامش که به مناسبت فرارسیدن عید قربان به هوادارانش فرستاده یک‌بار دیگر به جنگ در افغانستان تاکید کرده‌است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن” هیبت‌الله در پیامش به جنگ‌جویان گروه طالبان هدایت داده که علاوه بر عملیات‌های‌شان، جهت جلب اشخاص در صف نیروهای امنیتی نیز توجه نمایند.

او گفته‌است بخش دعوت طالبان ضمن دعوت اذهان عمومی و تربیت ذهنی طالبان، برای افراد موجود در صف نیروهای امنیتی نیز پیام‌هایی را بسپارند.

آخندزاده هم‌چنان به پیروی از موقف رهبران پیشین‌شان تاکید کرده‌است:” موقف شرعی بزرگان گذشته و رهبران محبوب و مهربان خویش(ملا محمد عمر و ملا اختر محمد منصور) را با تمام توان تعقیب کنند”.

رهبر گروه طالبان از شهروندان افغان که با خارجی‌ها در بخش‌های نظامی و ملکی کار می‌کنند نیز می‌خواهد تا دست از آن بردارند.

آخندزاده به کشورهای اسلامی نیز پیامی دارد و می‌گوید که جنگ طالبان در افغانستان نامشروع یا بغاوت به خاطر اغراض ناجایز و بدون فتوای شرعی نیست.

او در بخشی از این این پیام یک‌بار دیگر تاکید می‌کند که به جنگ در افغانستان ادامه خواهند داد:” این جهاد و مبارزۀ ما ادامه دارد و… کشورهای اسلامی و مردم آزاد جهان باید بر اساس وجیبۀ خود از این داعیۀ برحق ما حمایت کرده و در پشتی‌بانی از مردم ما مسؤولیتی که متوجه‌شان است، آن را ادا کنند”.

ملا هیبت‌الله حدود چهارماه پیش، پس از کشته‌شدن ملا اختر محمد منصور دومین رهبر گروه طالبان در حملۀ هواپیماهای بدون سرنشین نیروهای امریکایی در پاکستان، به عنوان رهبر طالبان برگزیده شد.

در آغاز انتظار می‌رفت با تغییر رهبری طالبان در روی‌کرد این گروه و علاقه‌شان نسبت به صلح نیز تغییراتی به میان آید اما برعکس جاری شدت حمله‌های طالبان افزایش یافته‌است.

از سویی، در حالی که اخیرا پاکستان یک‌بار دیگر خواهان ازسرگیری گفت‌گوهای صلح حکومت افغانستان با طالبان شده، هیبت‌الله در پیام جدیدش در مورد آن چیزی نگفته‌است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *