اسلام آباد از سخنان رئیس جمهور در دهلی خشمگین است

به دنبال سفر محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان به کشور هند و اظهاراتش، پاکستان یک‌بار دیگر ناخوش‌نودی‌اش را اعلام کرده‌است.

وزارت امور خارجۀ پاکستان گفته‌های اخیر محمد اشرف غنی در رابطه به برخورد دوگانۀ آن کشور با تروریزم را ناامیدکننده می‌داند.

نفیس ذکریا، سخن‌گوی وزارت امور خارجۀ پاکستان با نشر اعلامیه‌یی گفته‌است که گفته‌های اخیر رهبران حکومت افغانستان ناامیدکننده و بی‌تاثیر است.

وزارت خارجۀ پاکستان می‌گوید آن کشور در تلاش برای تامین صلح در افغانستان صادق است و این موضوع به نفع هردو کشور می‌باشد.

رییس جمهور افغانستان طی حدود دوسال اخیر همواره تاکید کرده‌است که پاکستان با هراس‌افگنان برخورد دوگانه دارد و میان تروریزم خوب و بد تفاوت قایل می‌شود.

هم‌چنان محمد اشرف اغنی در سفر هفتۀ گذشته‌اش به هند در جریان سخنانش گفت کشورهایی که از هراس‌افگنی حمایت می‌کنند به حاشیه رانده خواهند شد.

نفیس ذکریا پیش از این هرچند در مورد سفر رییس جمهور غنی به دهلی و دیدار با مقام‌های آن کشور اظهار نظر نکرد اما چنین ادعا کرده بود اگر هند هم‌چنان از خاک افغانستان در برابر آن کشور استفاده کند، پاکستان خاموش نخواهد نشست.

این در حالی‌ست که مقام‌های افغان بارها تاکید کرده‌اند که برخلاف پاکستان هرگز اجازه نخواهند داد از خاک این کشور علیه هم‌سایه‌ها استفاده گردد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *