والی بلخ: صلح با حکمتیار به خیر مدم افغانستان است

عطا محمد نور، سرپرست ولایت بلخ از توافق‌نامۀ صلح حزب اسلامی گلبدالدین حکمت‌یار با حکومت اعلام حمایت کرده آن را یک گام مهم برای رسیدن به صلح عنوان کرد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” آقای نور که  در مراسمی به مناسبت تجلیل از پنجمین سال‌روز ترور برهان‌الدین ربانی، رییس جمهور و رییس پیشین شورای عالی صلح صحبت می‌کرد، به تاثیرگذاری مثبت امضای توافق‌نامه با حکمت‌یار و حل بخشی از مشکل افغانستان در این فرصت، اظهار امیدواری کرد.

آقای نور هرچند شورای عالی صلح را از زمان کارش به این‌طرف کم‌دست‌آورد عنوان کرد اما خاطرنشان ساخت که توافق‌نامه با حزب اسلامی حکمت‌یار را خوانده‌است و هیچ مورد مشکل‌ساز در آن وجود ندارد.

او افزود که من توافق‌نامه را ماده به ماده خواندم که به خیر ملت افغانستان است و از همین سبب از آن حمایت می‌کنم.

عطا محمد نور از جمله چهره‌های برجستۀ جهادی در افغانستان است که از هواداران زیادی، به ویژه در شمال افغانستان برخوردار است.

این در حالی‌ست که روز گذشته عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی نیز در حالی که گفته می‌شد اختلافاتی بر سر توافق‌نامۀ صلح حکومت و حکمت‌یار با رییس جمهور دارد، اظهار داشت که آماده است این توافق‌نامه به امضا برسد.

رییس اجرایی روز گذشته در نشست شورای وزیران گفت هرچند این امضای این توافق‌نامه نمی‌تواند تمام مشکل افغانستان را حل کند اما او با امضای آن هیچ مخالفتی ندارد و هرزمانی شورای عالی صلح بخواهد باید به امضا برسد.

در حالی‌که گمانه‌زنی‌ها در یکی دو هفتۀ گذشته بر آن بود که این توافق‌نامه به امضا برسد، اما تا هنوز هم از امضای آن خبر نیست و هم‌چنان گفته می‌شود در یکی دو روز آینده امضا خواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *