کابل با واشنگتن در پیوند با حادثه انفجار نیویورک کمک می‌کند

دولت افغانستان می‌گوید، هرچند فرد متهم بم‌گذاری نیویارک، تبعۀ امریکا است و ممکن مدتی زیادی در افغانستان زندگی نکرده باشد، اما در صورت نیاز، کابل در این زمینه همکاری می‌کند.

روز یکشنبه انفجار بم کارگذاری شده در یک زباله‌دانی در ساحۀمنهاتن شهر نیویارک امریکا، دست کم ۲۹ زخمی به جا گذاشت. پولیس ایالات متحدۀ امریکا، فردی به نام احمد خان رحمی که گفته می‌شود شهروند امریکایی – افغان تبار است، به صفت مظنون این قضیه بازداشت کرد.

دواخان مینه‌پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به صدای امریکا گفت “در صورت نیاز، هر چیزی که تحقیقات را کمک کند، انجام خواهیم داد”.

جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرائیه افغانستان نیز می‌گوید، هر عمل تروریستی در هر جایی که انجام شود، از دید حکومت افغانستان مردود است. او با اشاره به این رویداد گفت که تروریزم تهدید مشترک برای تمام جهان است و حکومت افغانستان از کشورهای جهان می‌خواهد که در راستای مبارزه با دهشت‌افگنی گام‌های صادقانه بردارند.

در همین حال این رویداد به بحث داغ و سکوی تاخت و تاز میان نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحدۀ امریکا مبدل شده است.

دونالد ترمپ نامزد حزب جمهوریخواه ایالات متحده به خاطر فراهم آوری خدمات طبی و حقوقی برای مظنون حملۀ نیویارک ابراز ناخرسندی کرد.

احمد خان رحمی (رحیمی؟) که به انجام حملۀ شنبه شب در نیویارک مظنون است، روز گذشته پس از گلوله باری مختصر با پولیس زخمی و سپس دستگیر شد. او اکنون در شفاخانه زیر مراقبت طبی است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *